5 ćwiczeń, które możesz wykonywać w domu

0
2587

Nie lubisz albo nie chcesz ćwiczyć poza domem? Nie musisz! Oto 5 skutecznych ćwiczeń, które możesz wykonywać w domu.

Nie każda z nas lubi ćwiczyć na dworze czy na siłowni, szczególnie zimą. Są takie dni, gdy najchętniej nie wychodziłybyśmy z domu. Większość jednak ma jakieś zastrzeżenia co do swojej figury i chciałaby schudnąć lub wysmuklić ciało. Na szczęście możemy mieć ciastko i zjeść ciastko. To znaczy nie wychodzić z domu i pracować nad swoją sylwetką. W dzisiejszym wpisie przedstawiamy Wam 5 super ćwiczeń, które nie są trudne, a dają super efekt.

Poniższe ćwiczenia możesz wykonywać podczas oglądania ulubionego serialu, ale pamiętaj, że przed ćwiczeniami warto wykonać rozgrzewkę, a po – rozciąganie. Ważna jest również odpowiednia dieta oraz picie wody.

5 skutecznych ćwiczeń, które możesz wykonywać w domu

Przy każdym z ćwiczeń wykonuj taką samą ilość powtórzeń. Zacznij od określonej liczby (np. 10, 15 lub tyle ile jesteś w stanie zrobić) i z każdym treningiem zwiększaj ilość.

#1. Deska (plank)

To ćwiczenie angażuje mięśnie pleców, brzucha, nóg i rąk, więc powinnaś się z nim polubić. Oprzyj ugięte w łokciach ręce na ziemi (w taki sposób, aby przedramiona dotykały podłogi) i unieś tułów, opierając się na palcach stóp. Nie unoś ani nie opuszczaj za bardzo bioder (pośladki powinny być w jednej linii z plecami). Zacznij od utrzymania ciała w tej pozycji przez 20 sekund i z każdym treningiem wydłużaj czas o 5 lub 10 sekund. Jeśli to ćwiczenie jest dla Ciebie za trudne, to zacznij od pozycji z wyprostowanymi rękami (jak przy pompkach).

#2. Skakanka

Ćwiczenie skuteczne, ale nie dla wszystkich. Niestety dość mocno obciąża stawy, więc osoby mające problemy z kolanami lub posiadające sporo nadprogramowych kilogramów, powinny je odpuścić. Skakanie na skakance potrafi nieźle wymęczyć, dlatego śmiało można to robić w ramach cardio. 10 minut na początek spokojnie wystarczy, a przy każdym kolejnym treningu zwiększamy ilość czasu o minutę lub dwie. Aby zmniejszyć ryzyko kontuzji, skacz w obuwiu sportowym.

#3. Brzuszki skośne

Brzuszki to świetne ćwiczenie, pod warunkiem, że nie oczekujesz po nich cudów 🙂 Jeśli masz dużo tkanki tłuszczowej na brzuchu, to niestety mimo tego, że wyrobisz mięśnie, to nie będą one widoczne. Nie oznacza to oczywiście, że nie warto robić brzuszków – trzeba je po prostu połączyć z cardio i odpowiednią dietą.

#4. Przysiady

Jeśli marzysz o zgrabnych pośladkach, to zacznij robić przysiady. Pamiętaj o tym, aby kolana były w równiej linii ze stopami, a brzuch wciągnięty. Tyle na początek, ale z czasem warto jeszcze dodać sobie obciążenie – w końcu mięśnie rozwijają się od ciężarów. Unoszenie nóg (w różnych kombinacjach) to również dobry pomysł 🙂

#5. Hula hop

Która z nas nie marzy o wąskiej talii? Ta niepozorna obręcz, którym większość z nas bawiła się w dzieciństwie, może pomóc zrealizować nasze marzenie. Na początek wystarczy zwykłe plastikowe, które po jakimś czasie możemy wypełnić ryżem lub fasolą (hula hop z zawartością trzeba bardzo dobrze zakleić taśmą!). Jeśli to ćwiczenie nam się spodoba, warto zainwestować w cięższą, gumową wersję z wypustkami.

Czytaj także: Dość z wymówkami! Te 20 powodów przekona Cię, żeby zacząć ćwiczyć!

ćwiczenia które możesz robić w domu

Źródło zdjęć: http://pl.pinterest.com

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here