Poznaj 5 najczęściej popełnianych błędów podczas treningu.

Kiedy zaczynamy trenować – zwłaszcza na własną rękę – błędy w treningu są nieuniknione.  Czerpiemy wiedzę z różnych źródeł: niektórzy ćwiczą tylko z filmikami z internetu, inni wzorują się na artykułach w sieci. Układając treningi na własną rękę i ćwicząc w pojedynkę, często robimy masę błędów, a z wielu z nich nie zdajemy sobie nawet sprawy. Niektóre błędy mogą powodować kontuzje, inne ,,zaledwie” brak zamierzonych efektów. Tak czy inaczej lepiej tych błędów unikać 🙂

#1. Brak diety

Wiele z Was zapewne już słyszało powiedzenie, że 70% sukcesu to dieta, a tylko 30% to trening. Jest to całkowitą prawdą. Część osób myśli, że skoro sporo trenuje, to może następnie opychać się słodyczami lub fast foodami. Niestety to nie działa tak, że „będę jadła codziennie tabliczkę czekolady, później spalę tyle samo kalorii, co miała czekolada i wyjdzie na zero”. Jeżeli zaczynacie walkę o śliczną figurę, nie obejdzie się bez wprowadzenia zdrowego odżywiania. Pamiętajcie o tym.

#2. Robienie zbyt wielu treningów

Raz w tygodniu za mało, codziennie za dużo… Wiele z Was często rzuca się od razu na głęboką wodę, mimo braku kondycji. Najważniejsze jest to, aby Wasze ciało stopniowo przyzwyczajało się do wysiłku, a także miało odpowiednią ilość czasu na regenerację. Przetrenowanie powoduje spadek formy, kondycji, zły nastrój i kontuzje. Lepiej robić mniej treningów, ale przykładać się do nich i być regularnym.

#3. Brak rozgrzewki

Wiele zestawów treningowych nie ma rozgrzewki albo nikt o niej nie wspomina. Musicie zrozumieć, że to jest naprawdę ważny element każdego treningu. Bez rozgrzewki bardzo łatwo o kontuzję. Ludzie, którzy się nie rozgrzewają, bardzo często naciągają lub nadrywają sobie mięśnie. Rozgrzewając się, przygotowujecie swoje ciało do pracy, zwiększycie zakres ruchu w stawach i zabezpieczycie swoje zdrowie.

#4. Brak urozmaicenia

Kiedy robicie cały czas jeden i ten sam zestaw ćwiczeń, po jakimś czasie przestaje on być jakimkolwiek wyzywaniem, to normalne. Dlatego tak ważne jest zmienianie treningów co ok. 1-1,5 miesiąca i ustawianie sobie poprzeczki coraz wyżej. Jeżeli tego nie zrobicie, to najprawdopodobniej efekty przestaną się pojawiać, bo ciało „przyzwyczai się” do konkretnego wysiłku. Inna sprawa, że ćwicząc w kółko jeden zestaw, możecie się szybko zniechęcić, bo po prostu się znudzicie.

#5. Brak planowania treningów

Jeśli macie jakiś cel ,np. schudnięcie lub wyrzeźbienie ciała, to plan jest obowiązkowy. Wiele osób mówi, że ćwiczy i nie widzi efektów. Bierze się to z tego, że ludzie nie mają planu i przez to źle dobierają konkretne treningi, np. osoba z nadwagą robi tylko i wyłącznie przysiady i myśli, że to pomoże. To tak nie działa.

Czytaj także: Jak zbudować tkankę mięśniową i wymodelować sylwetkę?

błędy treningowe

Źródło zdjęć: http://pl.pinterest.com

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here