W dzisiejszym poście poznacie 5 najpopularniejszych błędów podczas odchudzania. Popełniacie któryś z nich? Koniecznie dajcie nam znać!

Wakacje coraz bliżej, więc pewnie większość z Was postanowiła zacząć dietę. Niektóre nastolatki źle jednak do tego podchodzą i popełniają błędy, które na dłuższą metę niwelują wszelkie plany o idealnej sylwetce. Z tego powodu dziś chcemy przedstawić Wam kilka błędów, abyście mogły się przed nimi uchronić i cieszyć się wkrótce idealną sylwetką.

#1. Zbyt duża ilość przekąsek

Powinno się jeść 5 posiłków dziennie oraz 5 porcji warzyw i owoców. Naszym zdaniem jest to jak najbardziej w porządku, ale co jeśli między tymi posiłkami jemy przekąski? Wtedy z tych 5 robi się 7 porcji jedzenia (uznając, że jemy przekąski 2 razy dziennie), a ta ilość z pewnością przekracza nasze zapotrzebowanie kaloryczne.

#2. „Śniadanie jest nieistotne”

Brzmi znajomo? Wiele z Was zapewne opuszcza śniadanie. Jednakże śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia! Powinien on stanowić ok. 30% spożywanych przez nas kalorii w ciągu doby. Dlaczego to takie ważne? Bo to ono daje naszemu organizmowi moc, aby miał siłę na wszystko. Należy także wspomnieć, że jedzenie śniadań od rana napędza nasz metabolizm!

#3. Dieta 1200 kcal

Nasz organizm ma określone zapotrzebowanie kaloryczne, które można z łatwością obliczyć na różnych stronach internetowych. Jeśli nasz organizm będzie otrzymywać mniejszą ilość kalorii niż potrzebuje, zacznie magazynować jedzenie, które mu dostarczamy, bo będzie bronił się przed głodem. Na początku może i zaczniecie gubić 3 kg tygodniowo, ale zapewniamy Was, że to nic innego jak woda oraz mięśnie (Pamiętajcie o tym, że serce to także mięsień!). Dodatkowo efekt jojo będzie niestety więcej niż pewny.

#4. „Ten sok nie tuczy!”

Świeżo wyciśnięty sok z pomarańczy – pychota! Chciałoby się wypić 3 szklanki od razu, ale czy można? Oczywiście, że można! Należy mimo wszystko pamiętać, że w takim soku również znajdują się kalorie, które należy wziąć pod uwagę. Szklanka takiego soku ma ok. 98 kcal, ale trzy mają ich już ok. 300. Soki te mają naprawdę wiele witamin, ale należy również zwrócić uwagę na te nieszczęsne kalorie. Zdecydowanie odradzamy jednak soki z kartoników – one mają mnóstwo cukru i picie ich w dużych ilościach nie jest dobrym pomysłem.

#5. „Ważę więcej niż wczoraj!”

Ciągłe wchodzenie na wagę i zastanawianie się czemu nie leci w dół, a w górę. Znacie to? Większość z nas zwraca uwagę jedynie na wagę, zupełnie zapominając o mierzeniu się. W odchudzaniu nie chodzi o pomiary wzrostu, ale obwodów. Wchodząc na wagę, należy pamiętać o tym, że mięśnie ważą o wiele więcej niż tłuszcz, a przecież nie chcemy pozbywać się mięśni. Polecamy Wam mierzyć obwody, a z wagą dać sobie spokój, bo naprawdę szkoda nerwów na maszynę, która wcale nie określa nam tak do końca wyglądu naszej sylwetki.

Czytaj także: Co jeść przed treningiem, żeby przyspieszyć metabolizm

Źródło zdjęć: Pinterest

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here