Bez względu na to, czy planujesz zacząć się odchudzać, czy już to robisz, sprawdź, jakie błędy popełniasz stosując dietę.

,,Zaczynam od jutra, więc dziś… zjem wszystkie słodycze, które mam w domu!”. Chyba nic głupszego nie możesz zrobić. Jeśli decyzję o rozpoczęciu diety podjęłaś spontanicznie, najlepiej będzie jeśli słodycze, chipsy i inne kaloryczne rzeczy wyrzucisz lub oddasz chudszej koleżance 😉 Im więcej cukru dostarczasz do organizmu, tym więcej się on go domaga, dlatego lepiej zacząć go ograniczać od razu, a nie od jutra.

,,Głodówkę połączę z wyczerpującymi treningami”. To jasne, że ćwiczenia w połączeniu z dietą dają najlepszy efekt, ale wszystko trzeba robić z głową. Jeśli będziesz niecierpliwa i zaczniesz nagle chodzić na siłownię, biegać, jednocześnie nie jedząc prawie nic, możesz sobie bardzo zaszkodzić. Twój organizm nie da rady tak funkcjonować! Poza tym głodówka to bardzo zły pomysł, ponieważ strasznie wycieńcza organizm i pozbawia go witamin. Przy odpowiedniej diecie nie będziesz chodzić głodna, a mimo to, będziesz tracić zbędne kilogramy.

,,Po 18 nic nie jem”. Jeśli chodzisz spać o 20, to faktycznie nie powinnaś jeść po 18, jednak zazwyczaj chodzimy spać ,,nieco” później. Mało kto jest w stanie wytrzymać bez jedzenia 6 godzin, dlatego nie rezygnuj z kolacji. Wybierz po prostu coś lekkiego, a ostatni posiłek jedz najpóźniej 2 godziny przed pójściem spać.

,,Zamiast zwykłej Coli, zacznę pić wersję light”. Produkty typu light może i są mniej kaloryczne, ale zawierają za to dużo sztucznych słodzików, które są szkodliwe dla Twojego organizmu. Dieta nie powinna polegać na spożywaniu tego typu produktów, tylko na zmianie nawyków żywieniowych na zdrowsze produkty.

,,Poradzę sobie sama”. Ty przeszłaś na dietę, ale Twój chłopak lub przyjaciółka zajada się przy Tobie chipsami? Będzie Ci bardzo ciężko wytrwać w swoim postanowieniu w tej sytuacji. Porozmawiaj z nimi i powiedz, że potrzebujesz ich wsparcia. Może razem zaczniecie przygotowywać zdrowe posiłki? Jest mnóstwo smacznych potraw, które są jednocześnie zdrowe i mało kaloryczne. Jeśli nie uda Ci się ich przekonać, poproś chociaż, żeby powstrzymali się od jedzenia słodyczy i chipsów przy Tobie.

,,Ograniczam spożywane kalorie do minimum”. Jeśli drastycznie obniżysz ilość spożywanych kalorii, Twój organizm będzie bronił się przed uczuciem głodu i obniży Twoją podstawową przemianę materii. Co to oznacza? Będziesz wolniej trawić, przez co masa Twojego ciała nie będzie się zmniejszać albo będzie się zmieniać bardzo powoli, mimo tego, że ograniczysz kalorie.

,,Nie lubię ćwiczyć, więc ograniczam się do diety”. To błąd. Nie tylko spowalniasz efekt odchudzania, ale rezygnując z ćwiczeń możesz wyglądać jak na poniższym obrazku, a tego chyba nie chcesz 🙂

Błędy, jakie popełniasz przy odchudzaniu

,,Schudnę dla…”. Chłopak zasugerował Ci, że ostatnio przytyłaś albo koleżanka stwierdziła, że mogłabyś być trochę chudsza? Odchudzając się dla kogoś, szybko tracisz motywację. Ważne, żebyś robiła to dla siebie, poza tym, jeśli Twoi bliscy Ciebie nie akceptują to zastanów się, czy nadal powinni być Twoimi znajomymi.

,,Jeszcze tylko 10 dni i można będzie jeść normalnie”. Dieta powinna służyć zmianie nawyków żywieniowych. Jeśli odchudzanie traktujesz jak wyzwanie i tylko odliczasz dni, żeby znów móc jeść jak zwykle, zaprzepaścisz to, co osiągnęłaś i prawdopodobnie dopadnie Cię efekt jojo.

Źródło tekstu: http://www.dlanastolatek.pl || Foto: http://pexels.com | http://zszywka.pl

PODZIEL SIĘ

2 KOMENTARZE

  1. Hej,
    czy mogłybyście zrobić post o tym który olej jest zdrowszy ( nie chodzi mi którego dodawać do smażenia ) oliwa z oliwek czy olej rzepakowy. Podobno nie różnią się za bardzo i zajmują pierwsZe miejsca w rankingach na najzdrowszy olej
    Całuje mocno !

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here