Jeśli zastanawiasz się, czy odżywki białkowe są Ci tak naprawdę potrzebne, to koniecznie przeczytaj nasz wpis.

Zaczęłaś chodzić na siłownię albo dość intensywnie ćwiczyć w domu? Wszyscy w twoim otoczeniu mówią o odżywkach białkowych, a fit dziewczyny z Instagrama pokazują jak zmieniło się ich ciało, po rozpoczęciu brania odżywek? Patrząc na to wszystko przestajesz już wierzyć w to, że bez nich uda Ci się zrobić umięśnioną sylwetkę? Jeśli choć na jedno z pytań odpowiedziałaś twierdząco, to zobacz koniecznie, co przygotowałyśmy.

Ile potrzebujesz białka?

U osób, które ćwiczą siłowo zapotrzebowanie na białko mieści się w przedziale od 1,6 g do 2,0 g na każdy kilogram masy ciała na dobę. Osoby, które nie ćwiczą siłowo mają oczywiście niższe zapotrzebowanie. Jeśli masz problemy z nerkami, zanim zdecydujesz się na zakup białka, zapytaj lekarza czy możesz przyjmować takie dawki, a jeśli się zgodzi, to pij dużo wody!

Jakie białko jest najlepsze?

Tutaj opinie są bardzo różne. My jednak stawiamy na jego naturalne źródła. Takie jak:

  • Chude mięso;
  • Ryby;
  • Jaja;
  • Twarogi, jogurty;
  • Warzywa strączkowe np. fasola, ciecierzyca, bób, soczewica;
  • Kasze;
  • Orzechy;
  • Nasiona słonecznika, dyni;
  • Soja;
  • Tofu.

Jesteśmy pewne, że dasz radę zaspokoić swoje dzienne zapotrzebowanie na ten składnik właśnie w naturalnych produktach, ale jeśli naprawdę zależy Ci na treningach i dostarczaniu większej ilości białka w odżywkach, to wybierz te sprawdzone i z dobrym składem. Pamiętaj, że stosując ten suplement, musisz ćwiczyć! Jeśli tego nie robisz, a myślisz, że odżywka sama zbuduje mięśnie, to niestety się mylisz. W ten sposób możesz sobie tylko zaszkodzić!

Rodzaje odżywek białkowych
  1. Najtańsza opcja – Koncentrat białkowy;
  2. Izolat białkowy;
  3. Hydrolizat białkowy.

Koncentraty białkowe nie są tak bardzo przetworzone jak pozostałe preparaty. Izolaty i Hydrolizaty zawierają więcej białka i są przez to droższe. Wybór należy do Ciebie.

Producenci białek stworzyli dużo smaków suplementów, np. ciasteczkowy, waniliowy, czekoladowy itd. Każdy znajdzie coś dla siebie. Można je dodawać do koktajli albo jedzenia, które przyrządzamy. W Internecie znajdziecie dużo przepisów na placuszki białkowe, naleśniki czy babeczki. Pysznie smakują, ale nie możemy zapominać o tym, że w nadmiarze mogą zaszkodzić nawet zdrowej osobie. Nasz organizm musi pozbyć się białka, a wydala je z moczem, dlatego musimy pić dużo wody, żeby pomóc naszym nerkom i ich nie obciążać.

Pamiętaj, że na początku naprawdę lepiej próbować zbilansować dietę i dostarczyć naszemu organizmowi białka z naturalnych źródeł. Jeśli jednak to nie zaspokoi Twoich potrzeb, rozważ zakup odżywki konsultując to z rodzicami (najczęściej mężczyźni wiedzą coś więcej na ten temat) albo podpytaj trenera na siłowni. Nie zapominaj o WODZIE! Gdy zwiększysz ilość białka, pij jej nawet więcej niż 2 litry dziennie.

Czytaj także: Co jeść przed treningiem?

odżywki białkowe dla nastolatekŹródło zdjęć: http://pl.pinterest.com

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here