Chciałabyś schudnąć, ale strach przed efektem jo-jo Cię paraliżuje? W tym wpisie podpowiemy Ci, co zrobić, aby niechciane kilogramy zniknęły raz na zawsze!

Wiele z nas marzy o idealnej sylwetce. Aby ją osiągnąć jesteśmy skłonne do poświęceń, jednak nie zawsze udaje nam się osiągnąć zamierzony efekt. Czasami brak nam motywacji i poddajemy się w trakcie walki. Zdarza się także, że wytrwamy w swoich postanowieniach, ale dopada nas efekt jo-jo. Jak i czy w ogóle da się go uniknąć? W tym wpisie podpowiadamy, co zrobić, aby nie powrócić do dawnej wagi.

#1. Trzymaj się z daleka od wszystkich diet. Dieta 1000 kcal, dieta Dukana, dieta kopenhaska. Pewnie już o nich słyszałaś. Kuszą szybkimi i spektakularnymi efektami, więc czemu miałabyś ich nie spróbować? Większość diet jest po prostu niebezpiecznych dla naszego organizmu, i choć początkowo faktycznie można na nich szybko schudnąć, to tak naprawdę przynoszą więcej szkody niż pożytku.

Jeżeli dostarczasz organizmowi zbyt małą ilość kalorii, to po pewnym czasie (krótszym niż Ci się wydaje), ,,przełączy” się on na tryb głodowy. Metabolizm zwolni, a Ty przestaniesz chudnąć. Wtedy będziesz musiała jeść jeszcze mniej lub zacząć ćwiczyć. To prosta droga do zaburzeń odżywania (typu bulimia lub anoreksja). Wycieńczony organizm szybko zacznie się buntować: ciągłe przemęczenie, uczucie zimna, wypadające włosy, łamliwe paznokcie czy zaburzenia cyklu miesiączkowego to tylko niektóre z konsekwencji wynikających z głodowania.

Dieta z reguły trwa określony czas (tydzień, 2 tygodnie lub miesiąc). Po tym czasie jesteśmy zdane same na siebie. Ciężko jest wytrzymać dłużej, a po takim okresie odmawiania sobie jedzenia mamy zwiększony apetyt. Nie trudno domyśleć się jak to się może skończyć. Brak pomysłu na posiłki oznaczają najczęściej powrót do starych nawyków żywieniowych, a to prawie zawsze wiąże się z efektem jo-jo.

#2. Nie śpiesz się. Zapamiętaj sobie jedno zdanie: Nie przytyłaś wczoraj, więc nie schudniesz jutro. Na to jak teraz wyglądamy, najczęściej pracujemy latami. Naprawienie tego w miesiąc jest po prostu niemożliwe. Jeśli chcesz czuć się pięknie w bikini to nie zaczynaj diety w maju. Zacznij pracę nad sobą już teraz! Dzięki temu będziesz mogła zrobić to w zdrowy sposób, a gdy zdarzy Ci się gorszy dzień (lub tydzień), będziesz miała jeszcze dużo czasu, aby wziąć się w garść i wrócić do ćwiczeń.

Postaw sobie jakiś cel (np. 1 kilogram mniej przez tydzień) i staraj się go trzymać. Nie załamuj się jednak, gdy coś nie wyjdzie – jesteś tylko człowiekiem.

#3. Zmiany wprowadzaj stopniowo. Twoje nawyki żywieniowe kształtowałaś przez ostatnie kilka lat. To zrozumiałe, że ich zmiana nie będzie prosta. Metoda małych kroczków jest więc w tym przypadku idealna. Zmniejsz ilość cukru dodawaną do herbaty i kawy, zamień śmietanę na jogurt grecki lub naturalny, zamiast smażyć zacznij gotować, zastąp białe pieczywo ciemnym lub w ogóle z niego zrezygnuj. Ogranicz słodycze, a najlepiej zacznij je robić sama (w Internecie znajdziesz mnóstwo przepisów na fit wersje swoich ulubionych batoników i ciastek). Omijaj fast foody szerokim łukiem i nie pij gazowanych napojów ani soków z kartoników. Jeśli do tej pory nie zwracałaś uwagi na to co jesz, to tyle wystarczy, żebyś odczuła (i zauważyła) różnicę.

#4. Ćwicz. Nie samą dietą człowiek żyje. Ruch sprawi, że efekty odchudzania będą szybciej widoczne, a Ty będziesz się lepiej czuła. Skorzysta na tym również Twoja skóra, która z powodu utraty nadprogramowych kilogramów może utracić swoją sprężystość. Ruch i odpowiednie nawilżenie zagwarantują Ci piękny wygląd.

#5. Uzbrój się w cierpliwość. To właśnie niecierpliwość i chęć szybkich efektów jest dla nas taka zgubna. Jeśli jednak masz do zgubienia dość dużo kilogramów, to jedząc zdrowo i ćwicząc sumiennie, i tak dość szybko zauważysz efekty. Wystarczy miesiąc, abyś Ty sama zauważyła różnicę, dwa miesiące by zobaczyła to rodzina i trzy, aby całe Twoje otoczenie nie miało żadnych wątpliwości. Czy 30 dni to dużo? I tak i nie. Warto jednak znaleźć w sobie tyle motywacji – później będzie już z górki. Najważniejsze jest to, abyś nie szła drogą na skróty.

#6. Zmień nawyki na zawsze, a nie na moment. To klucz do sukcesu. Diety są zgubne, bo są określone na pewien czas. Po jego upływie wracamy do dawnego życia, starych przyzwyczajeń i dopada nas efekt jo-jo. Tylko trwała zmiana zagwarantuje Ci sukces. Nie bój się, że odtąd do końca życia będziesz jadła sałatę. Włóż odrobinę wysiłku w znalezienie prostych i zdrowych przepisów. Wiele z nich jest naprawdę smacznych i z pewnością uda Ci się zachęcić całą rodzinę do zjedzenia tych potraw. Z ich wsparciem masz jeszcze większą szansę na sukces!

Czytaj także: Jak zacząć się odchudzać?

odchudzanie

Źródło zdjęć: http://favim.com

PODZIEL SIĘ

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here