Zbyt piękne, aby było prawdziwe? Wcale nie! Sprawdź, dlaczego w planie treningowym musi znaleźć się dzień na odpoczynek.

Rest Day – czyli dzień wolny od treningu. Jest to czas, w którym zmęczony wysiłkiem organizm, regeneruje się.

Taki dzień przerwy jest jednym z kluczowych elementów planu treningowego. Bez niego nie da się utrzymać formy i dobrych wyników. Ćwicząc codziennie stopniowo osłabiamy organizm, nie dając mu czasu na wzmocnienie. W związku z tym, z treningu na trening, zamiast robić progres stajemy w miejscu i nie osiągamy wymarzonych efektów. W końcu doprowadzamy do przetrenowania, czyli stanu, gdzie ciało buntuje się i mięśnie odmawiają posłuszeństwa. Siada wtedy także nasza psychika. Objawami przetrenowania są: ból, mniejsza siła i widoczność mięśni, spadek wagi, a także brak apetytu. Często dochodzi także do omdleń i kontuzji. Co do konsekwencji zdrowia psychicznego pojawiają się problemy ze snem, pogarsza się samopoczucie, spada koncentracja. Ponadto treningi zamiast sprawiać przyjemność, przybierają formę „obowiązku do odhaczenia”.

Pozytywne działanie Rest Day

  • Zostają odbudowane zapasy brakujących składników, m.in glikogenu;
  • Lepsze samopoczucie;
  • Wzrasta poziom enzymów, które przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej;
  • Zwiększa się wydolność organizmu;
  • Motywacja nie spada;
  • Zachowana zostaje równowaga między wysiłkiem a regeneracją.

Ciąg dalszy na kolejnej stronie:

1
2
PODZIEL SIĘ

5 KOMENTARZE

  1. Hej mogłybyście jeszcze dziś dać pomysły na zabawy na urodziny dla 15 i wyżej? Ale prosze o jakies mądre a nie typu butelka chowany itp. Z góry dziękuje ^^

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here