Samookaleczenie jest sposobem radzenia sobie z przeżywanymi problemami, wybieranym przez coraz większą grupę ludzi. Jeżeli ten problem dotyczy również ciebie, sięgnij po rady, które dla ciebie przygotowaliśmy.

1. Chęć otrzymania pomocy. Bardzo często tak bywa, że osoby, które są autoagresywne, nie chcą lub uważają, że nie potrzebują pomocy, dlatego zdanie sobie sprawy z istnienia problemu, jest bardzo ważne. To jest naprawdę istotne, ponieważ skoro ktoś nie chce pomocy, to czemu powinien ją przyjąć? Samookaleczanie się jest uzależniające i pomimo poczucia winy na 99% zrobisz to ponownie, dlatego potrzebujesz wsparcia, które możesz otrzymać od bliskiej ci osoby lub psychologa. Pamiętaj, że psycholog nie jest psychiatrą i to, że do niego chodzisz, nie oznacza, że jesteś chora psychicznie. Nie zdajesz sobie nawet sprawy z tego, ile osób korzysta pomocy tych specjalistów.

2. Szukaj przyczyny. Jeżeli się okaleczasz, to musi istnieć jakiś powód, dlaczego to robisz. Znajdź przyczynę swojego problemu i zastanów się, czy nie da się tego rozwiązać w inny sposób, niż robiąc sobie krzywdę.

3. Znajdź inny sposób na ukojenie smutku. Wiele osób myśli, że skoro samookaleczenie przynosi ulgę, to dlaczego miałyby przestać to robić? Cięcie się przynosi chwilową ucieczkę od psychicznego cierpienia, ale po niej, następuje poczucie wstydu. Niestety płaci się za to cenę własnego uszczerbku na zdrowiu. Potrzebujesz czegoś, co da ci ulgę i odciągnie cię od szarej rzeczywistości i rozładować napięcie? Znajdź coś, co sprawi ci przyjemność. Możesz na przykład zacząć ćwiczyć, dzięki czemu twoje ciało na tym skorzysta, a ty przestaniesz je dodatkowo szpecić.

Czytaj dalej:

1
2
PODZIEL SIĘ

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here