Skuteczne ćwiczenia na szerokie biodra

1
13973

Masz zbyt szerokie biodra i chciałabyś schudnąć? W tym wpisie znajdziesz skuteczne ćwiczenia, które pomogą Ci osiągnąć zamierzony cel.

Jeśli masz problem z szerokimi biodrami, to prawdopodobnie chciałabyś również zgubić parę centymetrów w udach i być może w pośladkach. Jesteśmy zaprogramowani w ten sposób, że chudniemy z całego ciała, a nie z konkretnej jego części, ale odpowiednio zbilansowana dieta w połączeniu z ćwiczeniami, pomoże Ci osiągnąć sukces.

Dieta. Tu nie ma żadnych odkryć. Odstaw słodycze, fast foody i napoje gazowane. Ogranicz spożycie mięsa na rzecz warzyw, pij dużo wody i jedz częściej, ale za to mniej. To wcale nie jest takie trudne. Jeśli nie umiesz zrezygnować ze słodyczy lub fast foodów, to zacznij przygotowywać je ze zdrowych składników, bez użycia tłuszczu, stosując niskokaloryczne zamienniki, a z pewnością odczujesz (i zauważysz!) różnicę.

Cardio. To najlepszy sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów z całego ciała. Poszukaj taki rodzaj sportu, który sprawia Ci przyjemność, a ćwiczenia przestaną być przykrym obowiązkiem. Taniec, pływanie, bieganie, rower, aerobik a może fitness? Możliwości masz mnóstwo! Postaraj się ćwiczyć 3-4 razy w tygodniu przez około 40 minut.

Ćwiczenia siłowe. Połączenie cardio z ćwiczeniami siłowymi daje najlepsze efekty. Bez obaw – nie będziesz wyglądać męsko, a zanim zaczną pojawiać się u Ciebie widoczne mięśnie, minie trochę czasu. W zależności od Twojej kondycji, możesz zacząć ćwiczyć z minimalnym obciążeniem (np. pół kg lub wręcz wykorzystując jedynie ciężar swojego ciała) i stopniowo zwiększać wagę obciążników.

Skuteczne ćwiczenia na szerokie biodra

Przykładowe ćwiczenia:

  • Wypady nóg do przodu i do tyłu;
  • Przysiady;
  • Kręcenie hula-hoopem;
  • Nożyce;
  • Ściskanie poduszki (lub zwiniętego ręcznika) udami;
  • Unoszenie tułowia – połóż się na jednym boku i podeprzyj na przedramieniu (łokieć w linii prostej pod barkiem). Unoś biodra i opuszczaj, nie dotykając ziemi;
  • Unoszenie nóg – przyjmij pozycję jak do kociego grzbietu (tzw. klęk podparty) i unoś na zmianę nogi w ten sposób, aby uda znalazły się równolegle do ziemi (zgięta noga ma tworzyć kąt 90°).

Wiele treningów znajdziesz również w Internecie!

Cierpliwość to klucz do sukcesu. Pamiętaj, że do wymarzonej sylwetki nie ma jednej drogi. Każda z nas jest inna i ma inną budowę ciała, dlatego nie da się określić czasu potrzebnego na wymodelowanie sylwetki. U jednych trwa to kilka, a u innych kilkanaście lat. Ważna jest systematyczność i cierpliwość. Zgodnie z przysłowiem: ,,Nie rezygnuj z czegoś tylko dlatego, że wymaga to czasu. Czas i tak upłynie“. Rób swoje, a efekty prędzej czy później się pojawią.

Źródło zdjęć: Pexels / http://favim.com

PODZIEL SIĘ

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here