W sieci możemy znaleźć mnóstwo fit mitów, w które nie powinniśmy wierzyć. W tym wpisie przedstawiamy ich aż 15!

Jest wiele osób, które bezskutecznie próbuje schudnąć. Mimo tego, że wiecznie są na diecie i na dodatek ćwiczą, to ich waga za nic w świecie nie chce spaść. Często winę za to ponoszą mity, które zupełnie nie działają, a mimo tego spora grupa osób w nie wierzy. W tym wpisie zamieszczamy 15 fit mitów, w które nie powinnaś wierzyć.

Odżywki i suplementy - porównaj na Ceneo

MIT 1: Nie należy jeść po godzinie 18

Ten popularny mit może przyczynić się do spowolnienia metabolizmu. Jeśli chodzisz spać później niż o godzinie 21, a dodatkowo trenujesz wieczorem, to spożywanie ostatniego posiłku o godzinie 18 jest błędem. Zjedzenie czegoś lekkiego 2-3 godziny przed pójściem spać jest okej.

MIT 2: Głodówka to dobry sposób na podkręcenie efektów diety

Głodówka przynosi więcej złego niż dobrego, dlatego stanowczo ją odradzamy. Może ona doprowadzić do rozregulowania się metabolizmu, zanikania mięśni czy złego samopoczucia. Ponadto jest zwyczajnie niezdrowa, więc naprawdę nie ma sensu jej stosować.

MIT 3: Brzuszki spalają tłuszcz z brzucha

Chyba każda z nas miała w życiu taki okres, w którym katowała brzuch z nadzieją, że dzięki temu będzie on płaski lub pojawi się na nim zarys mięśni. Niestety, choć brzuszki wyrabiają mięśnie, to będą one niewidoczne pod warstwą tłuszczu, dlatego to ćwiczenie powinno być jedynie dodatkiem do treningu, a nawet można z niego całkowicie zrezygnować. Brzuch robimy w kuchni! Poza tym jest wiele innych ćwiczeń, które przy okazji angażują też mięśnie brzucha.

MIT 4: Sama dieta wystarczy, żeby mieć fajną sylwetkę

Odpowiednia dieta sprawi oczywiście, że kilogramy polecą w dół, ale bez treningów nasze ciało nie będzie wyglądało tak atrakcyjnie, jak w przypadku połączenia tych dwóch metod odchudzania. Przede wszystkim skorzysta na tym nasza skóra, która stanie się bardziej jędrna.

MIT 5: Bieganie to najlepszy sposób na schudnięcie

Bieganie sprzyja utracie wagi i to w dość krótkim czasie, ale nie można powiedzieć, żeby było to najlepszy sposób na schudnięcie. Dla każdego najlepsze będzie co innego i wcale nie musi to być bieganie. Jeśli masz dużo kilogramów do zgubienia to bieganie może Ci wręcz zaszkodzić, bo bardzo obciąża stawy, a i o kontuzję tu nietrudno. Lepiej zacząć od  np. nordic walking.

MIT 6: Ćwiczenia z obciążeniem sprawią, że sylwetka będzie wyglądać męsko

Wiele dziewczyn obawia się, że siłownia lub ćwiczenia z hantlami zrobią z nich kulturystów. To tak nie działa, a żeby wyrobić sobie takie mięśnie trzeba się baaardzo mocno postarać. To są miesiące ciężkiej pracy, odpowiedniej diety, a często również środków wspomagających.

MIT 7: Można schudnąć tylko z jednej części ciała

Wiele z nas chciałoby, żeby to była prawda, ale niestety to tak nie działa. Dieta czy ćwiczenia sprawią, że chudniemy z całego ciała.

MIT 8: Im dłuższy trening, tym efekty będą szybciej widoczne

Nasz organizm potrzebuje czasu na regenerację, a katowanie się do upadłego doprowadza do przetrenowania, czego skutkiem mogą być kontuzje i przemęczenie. Tutaj nie ma drogi na skróty.

MIT 9: Po solidnym treningu należy się słodka nagroda

Myślenie typu „namęczyłam się, więc mi się należy” może być zgubne. Często podczas treningu spalamy mniej kalorii niż nam się wydaje, a słodkie przekąski, czy fast foody mają ich naprawdę dużo. Może się okazać, że dzięki takim nagrodom bilans wychodzi na zero.

MIT 10: Trening cardio spala więcej kalorii niż trening siłowy

Jest dokładnie na odwrót! Ćwiczenia z obciążeniem sprawiają, że spalamy tłuszcz również po skończonym treningu, dlatego warto poświęcić im więcej uwagi, jednocześnie nie rezygnując całkowicie z cardio.

MIT 11: Podczas odchudzania należy stawiać na produkty light

Podczas odchudzania należy dokładnie czytać etykiety produktów – takie są fakty. Produkty light, czyli o obniżonej zawartości tłuszczu, często mają w składzie dużo cukru lub słodzików, które nie są zdrowe. Przede wszystkim warto stawiać na produkty nieprzetworzone i takie, które mają jak najkrótszy skład.

MIT 12: Ziemniaki są zakazane w czasie diety

To bardzo popularny mit, a prawda jest taka, że gotowane ziemniaki nie mają dużo kalorii. Głównymi winowajcami są tutaj wszelkie dodatki do ziemniaków, czyli masełko, skwarki no i oczywiście sosy.

MIT 13: Treningi krótsze niż 40 minut nie mają sensu

Być może spotkałyście się z takim stwierdzeniem, że podczas ćwiczeń tłuszcz zaczynamy spalać dopiero po 30-40 minutach treningu. Idąc dalej tym tokiem myślenia, nie warto nam ćwiczyć przez 20 lub 30 minut, bo i tak nic nie schudniemy. To oczywiście błędne myślenie, które może nas tylko zniechęcić do ćwiczeń. Lepsze nawet 20 minut treningu niż 20 minut leżenia na kanapie. Wybór należy do Ciebie 🙂

MIT 14: Zdrowe odżywianie dużo kosztuje

To nieprawda, że trzeba wydać dużo pieniędzy, aby móc jeść zdrowo. Trzeba jedynie poświęcić trochę czasu na przygotowanie zdrowych posiłków, ale jeśli nasza dieta będzie opierać się głównie na warzywach i owocach, to ich ceny są niższe niż ceny mięsa, czy gotowych posiłków.

MIT 15: Będąc na diecie trzeba zrezygnować ze słodyczy

Jeśli chcesz schudnąć to oczywiście powinnaś ograniczyć spożywanie słodyczy, ale wcale nie jest powiedziane, że musisz rezygnować z nich zupełnie. Szczególnie, jeśli będziesz przygotowywać je sama, a cukier zastąpisz mniej kalorycznymi zamiennikami.

Czytaj także: Dlaczego tyjemy w czasie zimy?

Źródło zdjęć: Pinterest

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here