skuteczne sposoby walki ze stresem
Pexels

Zbyt często zdarza Ci się denerwować? W tym wpisie znajdziesz 4 skuteczne sposoby, dzięki którym nauczysz się walczyć ze stresem.

Nastolatki nie mają lekkiego życia – kłopoty w szkole, pierwsze miłości, kłótnie z rodzicami – to tylko niektóre z ich problemów. Narastające zmartwienia mogą wywoływać stres. Jak sobie z nim radzić? Poniżej przedstawiamy 4 skuteczne sposoby, które Ci w tym pomogą.

4 skuteczne sposoby walki ze stresem

#1. Oswój swój stres

Żeby móc pokonać stres, musisz go najpierw poznać. Zastanów się, co wywołuje w Tobie niepokój. Możesz wszystkie te czynniki wypisać na kartce papieru, jeśli dzięki temu łatwiej będzie Ci o nich myśleć. Czasami już samo uświadomienie sobie źródeł stresu, może sprawić, że łatwiej będzie nam z nim walczyć.

#2. Spróbuj zminimalizować stres

Jeżeli jest coś, co wywołuje u Ciebie stres i możesz to łatwo rozwiązać, to zrób to. Nie odkładaj na później trudnej rozmowy, jeśli wiesz, że i tak będziesz musiała ją odbyć. W miarę możliwości ogranicz do minimum kontakt z osobami, które wywołują w Tobie negatywne emocje.

Niektórych sytuacji stresowych nie da się niestety wyeliminować. Jedynym wyjściem jest wtedy akceptacja. Musisz uświadomić sobie, że nic na to nie poradzisz i zaakceptować swoją sytuację. Dzięki temu zmniejszysz poziom stresu.

#3. Użyj wyobraźni

Kiedy znajdujesz się w stresującej sytuacji, użyj wyobraźni, aby zniwelować negatywne skutki denerwowania się. Po prostu zacznij myśleć o czymś innym, np. o tym, że znajdujesz się w zupełnie innym miejscu. Skup się na najdrobniejszych szczegółach, aby Twoje myśli były zajęte przez dłuższą chwilę.

Wyobraźnia przyda Ci się jeszcze w innym celu. Jeżeli wiesz o tym, że czeka Cię coś, co wywołuje u Ciebie stres, to przygotuj sobie gotowe scenariusze w głowie. Rozważ różne opcje i zastanów się, jak postąpisz, co powiesz, jak inni na to zareagują. Dzięki temu poczujesz się znacznie pewniej i mniej będziesz się stresować.

#4. Pamiętaj o uśmiechu

Liczne badania dowodzą, że kiedy się śmiejemy, stres zaczyna odpuszczać. Po prostu do naszego mózgu trafia informacja, ż e jesteśmy szczęśliwi i  zrelaksowani. Sztuczny uśmiech może nieco pomóc, ale lepsze efekty uzyskasz, kiedy faktycznie coś Cię rozbawi. To może być np. jakaś głupia komedia lub spotkanie z przyjaciółkami.

Każda z nas się czasem stresuje, ale najważniejsze to nie dopuścić do tego, aby strach nas zdominował. Jeśli czujesz, że tracisz kontrolę, to nie wstydź się skorzystać z pomocy specjalisty.

Czytaj także: Dlaczego tak trudno nam przepraszać?

skuteczne sposoby walki ze stresem
Pexels

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here