[kliknij, aby powiększyć]

BMI, czyli ile powinnaś ważyćŹródło: http://pediatria.mp.pl

Jak obliczyć swoją prawidłową wagę, korzystając z siatki centylowej? Znajdź na rysunku punkt, odpowiadający Twojemu wiekowi (oś pozioma) oraz BMI (oś pionowa).

Norma jest w tym przypadku dość szeroka i wynosi od 15 do 85 centyli (według innych źródeł od 3 do 97 centyli).

Jak interpretować wyniki siatki centylowej?

  • > 97 centyli – wynik ten oznacza, że mniej niż 3% populacji ma wyższy wskaźnik masy ciała, co oznacza otyłość
  • 97 centyli – oznacza to, że u 97% nastolatków, wynik był niższy, czyli waga jest zbyt wysoka
  • 90 – 97 centyli – wynik ten oznacza, że mniej niż 10% populacji ma wyższy wskaźnik masy ciała, co również sugeruje nadwagę
  • 75 – 90 centyli – w zależności od źródła, wynik ten waha się między prawidłowym, a zbyt wysokim
  • 50 – 75 centyli – wynik ten świadczy o prawidłowej masie ciała, w stosunku do wzrostu
  • 25 – 50 centyli – ten wynik również mieści się w normie i oznacza prawidłową masę ciała
  • 10 – 25 centyli – w zależności od źródła, wynik ten waha się między prawidłowym, a zbyt niskim
  • 3 – 10 centyl – wynik ten oznacza, że mniej niż 10% populacji ma niższy wskaźnik masy ciała, co również sugeruje niedowagę
  • < 3 centyle – wynik ten oznacza, że mniej niż 3% populacji ma niższy wskaźnik masy ciała, co oznacza wychudzenie

BMI

Źródło tekstu: http://www.dlanastolatek.pl || Źródło zdjęć: Pexels | http://weheartit.com

10 KOMENTARZE

    • Nie doluj sie! Ja mysle ze masz tak z powodu malej ilosci miesni. Takze niby mase ciala masz ok, ale wydaje ci sie, ze wazusz za duzo, bo po tego ciala jeszcze nie uformowalas 😀 woec ja bym ci radzila duzo cwiczyc silowo i jesc duzo bialka i bedzie ok 😀

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz!
Wpisz tutaj swoje imię