Twoja paczka z AliExpress nie dotarła? Sprawdź, co możesz zrobić w tej sytuacji!

Zakupy na AliExpress stają się coraz bardziej popularne, choć nadal część osób ma opory przed kupowaniem na chińskiej platformie. Wątpliwości budzi przede wszystkim długi czas dostawy (szczególnie jeśli wybierzemy darmową opcję), kontakt ze sprzedawcą i ewentualne problemy w przypadku, gdy paczka do nas nie dotrze. Czy rzeczywiście mamy się czego obawiać? W tym wpisie podpowiemy Ci, co zrobić, jeśli przesyłka z AliExpress nie dotarła.

Zacznij od sprawdzenia wiadomości. Czasami najprostsze rozwiązania nie przychodzą nam od razy do głowy. Zanim zaczniemy panikować warto upewnić się, że sprzedawca nie wysłał do nas wiadomości z wyjaśnieniem, dlaczego nasza przesyłka nie dotarła na czas. Wiadomości od sprzedawcy znajdziesz w zakładce „Message Center”.

przesyłka z AliExpress nie dotarła

Wyślij wiadomość do sprzedawcy. Jeżeli sprzedawca nie odzywał się w sprawie Twojej przesyłki, napisz do niego sama. Nawet bez dobrej znajomości języka angielskiego powinnaś sobie poradzić (w końcu od czego mamy translator? :).

przesyłka z AliExpress nie dotarła

Otwórz spór. W ostateczności, gdy poprzednie metody zawiodą, a paczki nadal nie będzie, możesz otworzyć spór. Opcję tę znajdziesz zaraz pod odnośnikiem dotyczącym kontaktu ze sprzedawcą.

przesyłka z AliExpress nie dotarła

Po wybraniu opcji „Otworzyć Spór” zostaniesz przeniesiona do szczegółów zamówienia, gdzie znajdziesz informację w jak długim czasie powinna zostać wysłana przesyłka i w którym dokładnie momencie powinnaś otworzyć spór.

przesyłka z AliExpress nie dotarła

Następnie trzeba kolejny raz zaznaczyć opcję „Otworzyć Spór”. Pojawiają nam się 2 opcje do wyboru: „Refund Only” – czyli zwrot pieniędzy oraz „Return Goods” – zwrot towaru, w przypadku gdy chcemy oddać produkty, które do nas dotarły (koszty zwrotu ponosimy sami).

przesyłka z AliExpress nie dotarła

AliExpress zazwyczaj w ciągu kilku dni bez problemu zwraca pieniądze na konto, z którego została opłacona przesyłka.

Polecamy: Jak kupować na AliExpress? Instrukcja krok po kroku!

20 KOMENTARZE

  1. Witam. Czekam na buty już 2 miesiące. Czy jest szansa, że dojdą? Okres ochronny kończy się za 19 dni. Czy jest możliwość założenia sporu, jeśli wyskakuje komunikat “sklep jest chwilowo zamknięty”?

  2. Witam. Nie otrzymałam zamówienia, które złożyłam w czerwcu 2020. Niestety, dopiero teraz zauwazylam wiadomosc od sprzedawcy, że nie maja juz towaru i należy wycofać zamowienie. Jest już za późno aby otworzyc spor ze sprzedawca. Co moge zrobic, aby otrzymac zwrot pieniedzy?

  3. Hej mam problem co do zamówień powinny dojść 2 paczki lecz śladu nie ma otworzyć sporu już nie mogę lecz z jednym sprzedawcą kontaktu nie ma wcale a jeden leci w kulki i nie wiem co mogę zrobić

  4. Witam miałem mieć dotarczona paczkę w 3 dni , czekam już miesiąc i nic . Otworzyłem spór ze sprzedającym i sprzedający wysłał dowód dostawy od jakiegoś dostawcy i poinformował mnie ze poczta polska odebrała ta przesyłkę o 20.30 . Poprosiłem o dowód odbioru podpis , pieczątka ale nic nie dostałem. Sprzedawca twierdzi ze ze swoich obowiązków się wywiązał a ja jak przesyłki nie mam . Proszę podsuncie mi jakąś radę co mam zrobić ?.

  5. Zamówiłam trzy plakaty, przesyłka nie dotarła, a status ma jako dostarczona. W międzyczasie jej numer został zmieniony na taki sam w kilku zamówieniach. Ucieszyłam się bo liczyłam że dzięki temu przyjdzie szybciej i więcej rzeczy na raz. Niestety po odebraniu w paczce były tylko trzy inne produkty. Napisałam do sprzedawcy czy wie co z moją paczką, on odpowiedziały że utknęła na cle. Czekam cierpliwie. Po tygodniu w aplikacji zmieniono status zamówienia na dostarczone, z datą wcześniejszej paczki. Otworzyłam spór, kazali mi na własną rękę szukać. Ponoć sprzedawca zdeklarował pomoc, niestety odkąd spór zamknięto ( z niepomyślnym wynikiem dla mnie) sprzedawca nawet nie czyta wiadomości. Nie mam plakatów i pieniędzy. czy mogę coś jeszcze zrobić ?

  6. Witam! Zamówiła towar 27.05 i nie ma , otworzyła spór , sprzedawca napisał że towar wysłany , widzę że jest w międzynarodowej przesyłce , na niebieskiej kresce widać że już w Krakowie . Co mam zrobić ? Może ktoś mi pomoc ?

  7. A co jeżeli nie zdążyłam odebrać paczki i została zawrócona ? Wg monitoringu powinna być w Komornikach ale Poczta Polska odpowiada, że już odesłali. Nadawca z Chin nic nie wie o odesłaniu i wskazuje, że wg niego paczka jest w Polsce. Czy przewoźnik (i który) powinien przekazać mi numer po którym mogłabym wyśledzić gdzie obecnie jest moja paczka ?

  8. nie mogę otworzyć sporu cały czas kieruje mnie po wprowadzeniu zwrotu pieniędzy (aby sprawdzić gdzie jest przesyłka i dalej nic nie mogę zrobić nie rozumie)pozdrawiam

  9. Witam. Mam problem z zamówieniem trochę innego problemu z sprzedawcą. Po sfinalizowaniu zamówienia i opłaceniu sprzedawca ociągał się z przygotowaniem zamówienia przez prawie 7 dni i przygotował paczkę godzinę przed zakończeniem okresu gdy zamówienie zostanie anulowane przez Aliexpres po moim zapytaniu czy paczka zostanie przygotowana. Został wygenerowany kod przesyłki lecz już mija 10 dzień gdy status monitoringu jest przesyłka zapakowana. Kontakt z sprzedawcą jest zerowy jedynie odczytuje lecz nie odpisuje co się dzieje z paczką i kiedy zostanie przekazana firmie kurierskiej. Z monitoringu paczka miała być widziana po 7 dniach lecz już jest 10 dzień i nadal status “Paczka zapakowana”.
    Moje pytanie co mam zrobić czy otworzyć spór i jaki czas jest ważności numeru przewozowego. Przesyłka opłacona Aliexpress Shipping.

    • W tej sytuacji radzimy otworzyć spór. Do nas ostatnio nie dotarły 3 paczki, mimo tego, że otrzymały status „odebrane”. Po otwarciu sporu otrzymałyśmy zwrot pieniędzy.

  10. Czekam od ponad 60 dni na 3 przesyłki z Aliexpress:
    1. PL000002816931
    2. PL000002771900
    3. PL000002830539

    Czy jest szansa, że dojdą? Okres ochronny kończy się za 18 dni. Kiedy zakładać spór?

    • Spróbuj skontaktować się poprzez wiadomość prywatną ze sprzedawcą i zapytaj co z przesyłką, a spór załóż albo dzień przed, albo w dniu zakończenia okresu ochronnego.

      • Ja też mam ten problem. Przesyłki, które zaczynają się od PL nie dochodzą. Od 7 sierpnia przesyłka jest w Polsce. Zgodnie ze śledzeniem od 7 sierpnia jest w Polsce i została przekazana przewoźnikowi, wg sprzedającego przewoźnikiem jest Poczta Polska. Przesyłka nie jest rejestrowana i w tym problem. Co się z nimi dzieje?

        • Nie mamy pojęcia, nie reprezentujemy AliExpress. Być może przesyłka została zatrzymana na granicy 🙁 Nam w takiej sytuacji bez problemu udało się uzyskać zwrot pieniędzy, po otwarciu sporu. Pozdrawiamy

Pozostaw odpowiedź Alex Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here