ćwiczenia podczas miesiączki
Pexels

Zastanawiasz się, czy uprawianie sportu podczas miesiączki, to dobry pomysł? Czytaj dalej!

Większość dziewczyn nie lubi mieć miesiączki. W końcu to nic przyjemnego. Miesiączka jest nam jednak potrzebna, a kiedy się pojawia, świadczy o tym, że z naszym organizmem jest wszystko w porządku. Podczas okresu wiele dziewczyn rezygnuje z ćwiczeń. Część robi to ze strachu, a część z uwagi na dyskomfort. Jeżeli Ty również wahasz się, czy powinnaś ćwiczyć, to ten wpis jest dla Ciebie!

Czy można ćwiczyć podczas miesiączki?

Odpowiedź na to pytanie brzmi: TAK. Podczas miesiączki nie tylko można ćwiczyć, ale wręcz powinno się to robić. Oczywiście intensywność treningu powinna być dostosowana do naszych możliwości oraz samopoczucia. Lekkie ćwiczenia z pewnością nie zaszkodzą, a mogą nawet pomóc. Uprawianie sportu pomaga się rozluźnić, a nierzadko łagodzi bóle miesiączkowe.

Jeżeli boisz się, że podczas ćwiczeń podpaska się przesunie lub przecieknie, zdecyduj się na tampon. Jest on bezpieczny, pod warunkiem, że nie zapomnisz o jego wymianie. Dla większego komfortu załóż ciemne spodnie lub legginsy oraz dłuższy top.

A co z pływaniem podczas miesiączki?

Nie ma żadnych przeciwwskazań, aby pływać w czasie okresu. Oczywiście pod warunkiem, że korzystasz z tamponów. Prawidłowo zaaplikowany tampon nie przecieknie, a Ty będziesz mogła bez przeszkód skupić się na treningu. Pamiętaj, aby po wyjściu z wody możliwie jak najszybciej wymienić tampon lub zastąpić go podpaską.

Miesiączka nie powinna być powodem do rezygnacji z ćwiczeń, chyba że ból uniemożliwia Ci normalne funkcjonowanie. W takiej sytuacji należy udać się do lekarza, ponieważ bolesne miesiączki mogą świadczyć o chorobie! W innych przypadkach warto się przełamać, gdyż aktywność fizyczna może sprawić, że poczujemy się lepiej.

Czytaj także: Miesiączka w szkole – jak sobie z nią radzić?

Co musisz wiedzieć przed pierwszą miesiączką?
Pexels

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here