płaski brzuch
Źródło: Pinterest

Sprawdź, co powinnaś jeść, a czego lepiej unikać, żeby cieszyć się płaskim brzuchem.

Dieta na płaski brzuch

Jeżeli myślałaś, że istnieje specjalna dieta, która odchudzi jedynie Twój brzuch, to musimy Cię zmartwić, bo jesteś w błędzie. Są jednak pewne produkty, które wzdymają, powodując powstawanie oponki. Ich eliminacja, w połączeniu z odpowiednimi składnikami odżywczymi, a także ruchem, sprawi, że schudniesz z brzucha.

Ćwiczenia na płaski brzuch

Intensywny trening typu cardio 3 razy w tygodniu, sprawi że pozbędziesz się zbędnych kilogramów. Sama dieta nie wystarczy, aby cieszyć się pięknym brzuchem, bo nawet jeśli schudniesz, to Twoja skóra stanie się pomarszczona i będzie się prezentować nieestetycznie. Połączenie odpowiedniej, zbilansowanej diety z ćwiczeniami, to Twoja gwarancja sukcesu!

Dieta na brzuch

Pod słowem dieta, kryje się zmiana nawyków żywieniowych. Poniżej przedstawiamy kilka zasad, które powinnaś wprowadzić w życie, jeśli chcesz się cieszyć płaskim brzuchem.

Wprowadź do jadłospisu:

  • minimum 2 lity wody dziennie – woda ma wiele zalet, między innymi: oczyszcza organizm, przyspiesza metabolizm, nawilża, itd.;
  • jogurty z żywymi kulturami bakterii – zapobiegają wzdęciom i zaparciom, a także utrzymują prawidłową florę bakteryjną w organizmie;
  • owoce i warzywa – są mniej kaloryczne od mięsa i przyspieszają metabolizm;
  • zioła – wiele z nich zapobiega gromadzeniu się gazów w jelitach (np. pieprz, majeranek, koper włoski, gorczyca), a także nadają smak potrawom, dzięki czemu, łatwiej będzie Ci ograniczyć spożywanie soli;
  • błonnik – zapobiega zaparciom i syci. Znajdziesz go w płatkach owsianych, ciemnym pieczywie, kaszach, pełnoziarnistych makaronach i brązowym ryżu. Pamiętaj jednak o nawodnieniu, gdyż pijąc zbyt mało wody, spożywanie błonnika, może przynieść efekt odwrotny, do zamierzonego.

Unikaj:

  • warzyw, które powodują wzdęcia (np. brokuły, kapusta, fasola, cebula, groch);
  • soli – zatrzymuje wodę w organizmie, przez co brzuch robi się większy;
  • gazowanych napojów, które również przyczyniają się do powstawania wzdęć;
  • cukru – który oczywiście powoduje tycie i gromadzenie się tkanki tłuszczowej w okolicy brzucha;
  • smażenia – dania przyrządzone w ten sposób, są wysokokaloryczne i powodują wzdęcia.

Czytaj także: Fit inspiracja – Pamela Reif

Dieta na płaski brzuch
Źródło: Powerworkout.blog.pl

4 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here