Nigdy nie masz na nic czasu i nic Ci się nie chce? Poznaj sposoby na pokonanie lenistwa w skuteczny sposób.

Jak pokonać lenistwo?

1. Staraj się wstaw wcześniej. Znasz to uczucie, jak odkładasz wszystko na wieczór, a wieczorem padasz na twarz? Lepiej pójść spać, np. o 22.30 i wstać o 6.30, przemyć twarz i umyć zęby, by zacząć dzień z uśmiechem, niż do wieczora przeglądać telefon i nie mieć z tego żadnych korzyści. Przyzwyczaj się do takich godzin spania, a magicznie zdobędziesz więcej czasu.

2. Zorganizuj dzień. Spróbuj stopniowo układać sobie plan, co pożytecznego chciałabyś zrobić w ciągu dnia. Może nie uda ci się na początku wszystkiego ogarnąć, bo np. zaczytałaś się w ulubionej książce, ale z czasem na pewno ci się uda!

3. Zdrowe odżywianie i ruch. Niestety, te dwa nawyki wpływają na wiele aspektów życia. Także na lenistwo. Jeśli masz złą dietę, mało się ruszasz i śpisz, to logiczne że będziesz bardziej ospała i nic ci się nie będzie chciało. Pij też jak najwięcej wody.

Jak pokonać lenistwo?

4. Śniadanie. Zjedz zdrowe, bogate w błonnik śniadanie. Jest to tylko jeden posiłek, a wpływa na większość twojego dnia. To, jak zaczniesz dzień, ma duży wpływ jak potoczy się jego dalsza część. Więc wstań wcześnie, ubierz się i zjedz pożywne śniadanie każdego dnia.

5. Telefony, komputery, telewizory. To są największe pochłaniacze czasu i każdy o tym wie. Jeśli nie chcesz być leniwy, staraj się je ograniczyć. Może przeznaczysz na nie 2 godziny dziennie, a przez resztę czasu zrobisz coś pożytecznego, zamiast tracić czas?

6. Nie odkładaj nic na jutro i nie wmawiaj sobie, że jesteś leniwy. Postaraj się tak zorganizować, by nic nie zostało ci dodatkowo na jutro. Nie myśl, że jesteś leniwy i taką masz cechę, bo nikt się z tym nie rodzi. Niektóre nawyki można sobie wypracować. Jeśli nie chcesz tracić dni, tygodni, miesięcy na nic nie robienie, to postaraj się zmotywować i zacznij już od dziś!

Źródło zdjęć: Pexels

5 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here