Sprawdź, jak szybko wrócić do formy po Świętach.

W Święta nie odmawiałaś sobie niczego, a teraz dopadły Cię wyrzuty sumienia i chciałabyś jak najszybciej wrócić do formy? W tym wpisie podpowiemy Ci, jak to zrobić.

Jak szybko wrócić do formy po Świętach?

W Święta większość z nas zapomina o diecie. Pochłaniamy wtedy mnóstwo kalorii, nie myśląc o konsekwencjach. Ale czy jest w tym coś złego? W tym całym pędzie za idealną sylwetką, warto czasem dać sobie chwilę wytchnienia i zamiast na sferze cielesnej, skupić się na tej duchowej, celebrować czas spędzony z najbliższymi i cieszyć dobrym jedzeniem 🙂

Odpoczynek od ćwiczeń też ma swoje pozytywne strony – daje naszemu organizmowi szansę na regenerację. Po kilku dniach przerwy trzeba jednak wrócić do rzeczywistości i dawnych nawyków. Jak to najlepiej zrobić?

Trzymaj się z dala od głodówek. Być może przeszło Ci przez myśl, że skoro w kilka dni pochłonęłaś mnóstwo kalorii, to dla zachowania równowagi przez kolejne dni nie będziesz nic jeść. Nie jest to dobry pomysł i tak naprawdę może on przynieść więcej szkody niż pożytku.

Jedz lekkie posiłki. Nadmiar jedzenia powoduje uczucie ciężkości. Pozbędziesz się go, jeśli będziesz spożywać lekkostrawne posiłki. Czasami powrót dobrego samopoczucia trwa jeden dzień, a czasami nieco dłużej. Wprowadź do swojego jadłospisu więcej owoców i warzyw, kasz oraz zupy.

Pij więcej wody. Woda oczyści Twój organizm z toksyn, sprawi że będziesz mniej odczuwać głód i przede wszystkim przyspieszy Twój metabolizm. Pij minimum 1,5 litra dziennie, a jeśli ćwiczysz, to nawet więcej.

Ćwicz. Powrót do ćwiczeń, nawet po kilkudniowej przerwie, może być trudny, dlatego zrób to stopniowo. Zacznij od w miarę lekkiego, spokojnego treningu, ale za każdym razem zwiększaj jego intensywność. Dzięki temu nie będzie to takim szokiem dla Twojego organizmu.

Jak widzisz nie odkrywamy tutaj Ameryki. Najszybszym i przy okazji najzdrowszym sposobem na powrót do formy po Świętach to po prostu powrót do swoich codziennych, zdrowych nawyków. Na naszą sylwetkę pracujemy cały rok (albo przynajmniej kilka miesięcy), a 2 czy 3 dni odstępstwa od diety, nie zaburzą efektów Twoich długoterminowych działań.

Polecamy: 5 aplikacji, które pomogą Ci być bardziej fit

Źródło zdjęć: Pinterest

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here