Chciałabyś zacząć ćwiczyć, ale nie wiesz jak to zrobić, bo masz mało czasu? W tym wpisie znajdziesz kilka wskazówek, jak tego dokonać.

Brak czasu na ćwiczenia to wymówka. Każdy z nas ma do dyspozycji 24 godziny w ciągu doby i musimy je odpowiednio zagospodarować. Oczywiście to prawda, że niektórzy mają więcej obowiązków, a inni mniej, ale tak naprawdę wszystko jest kwestią dobrej organizacji. Żeby móc znaleźć więcej czasu na ćwiczenia, powinnaś zastanowić się, jak wygląda Twój dzień. Tutaj pomocny może się okazać nasz wpis: Sygnały, które świadczą o tym, że marnujesz czas. Może jesteś w stanie z czegoś zrezygnować lub coś ograniczyć, aby wcisnąć w grafik ćwiczenia?

Jak znaleźć czas na ćwiczenia?

#1. Ogranicz nieco sen. To pierwszy sposób, który nasuwa się na myśl, ale jest możliwy tylko pod warunkiem, że śpisz około 8 godzin. Jeśli codziennie nie dosypiasz, to zdecydowanie ten sposób nie jest dla Ciebie odpowiedni.

#2. Traktuj ćwiczenia jak hobby. Zmiana podejścia ułatwi Ci zadanie – inaczej przecież się ćwiczy, jeśli traktuje się to jako zadanie, które trzeba wykonać, a inaczej w momencie, gdy czekasz na aktywność fizyczną z niecierpliwością, bo przecież to fajna rozrywka 🙂

#3. Mniej seriali – więcej ćwiczeń. Wiemy, że czasem ciężko jest się oderwać od ulubionego serialu, ale może warto iść na kompromis? Raz serial, raz ćwiczenia. A może ćwiczenia przy serialu? 🙂

#4. Ćwicz robiąc inne rzeczy. Wiele mięśni możesz napinać podczas wykonywania innych czynności. Oczywiście nie zastąpi to pełnego, tradycyjnego treningu, ale jak to mówią: lepszy rydz niż nic. Zajrzyj do naszego wpisu z ćwiczeniami przy biurku.

#5. Zastanów się, czy możesz z czegoś zrezygnować. Być może chodzisz na jakieś zajęcia dodatkowe, które nie do końca Cię interesują, a mogłabyś w tym czasie ćwiczyć? A może kończysz lekcje o takiej porze, że wracając stoisz w korku (wtedy dobrym pomysłem byłoby zapisanie się na zajęcia po szkole i wracanie do domu, gdy już nie będzie korków)?

Co jeszcze możesz zrobić?

Maksymalnie wykorzystuj każdy moment na robienie innych rzeczy. Przykład: musisz czytać lekturę i przez to nie masz czasu na ćwiczenia w domu? Czytaj książę w autobusie! Zadania domowe możesz robić na przerwach lub nudnych lekcjach (oczywiście nie zachęcamy do zaniedbywania przedmiotów, ale wiemy, że czasem się nie da). Staraj się sprzątać na bieżąco, aby porządki zajmowały mniej czasu – będziesz mogła przeznaczyć go na trening.

Warto ćwiczyć dla zdrowia i zgrabnej sylwetki, ale pamiętaj, że jesteś tylko człowiekiem. Nie udało się? Trudno! Wyjdzie następnym razem. Jeśli będziesz wymagać od siebie zbyt wiele i linczować się za porażkę, to szybko się zniechęcisz, a przecież nie o to chodzi.

Źródło zdjęć: Pinterest

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here