Odchudzasz się lub masz zamiar zacząć? Sprawdź, jakich warzyw lepiej nie jeść, gdy starasz się schudnąć.

Mimo iż często mówi się o tym, aby podczas odchudzania jeść dużo warzyw, to jednak nie wszystkie możemy wcinać bezkarnie. Jeśli zależy nam na szczupłej sylwetce to niektóre warzywa powinniśmy wykreślić z jadłospisu. Poniżej znajdziesz listę warzyw, z których powinnaś zrezygnować.

#1. Bataty. Są bardziej kaloryczne od tradycyjnych ziemniaków (średniej wielkości batat zawiera około 200 kcal), dlatego należy jeść je z umiarem.

#2. Fasola. Fasola (podobnie jak groch) jest ciężkostrawna i na dodatek może powodować wzdęcia, dlatego lepiej ograniczyć jej spożycie podczas redukcji. Fasola ma sporo kalorii, ale jednocześnie dużo błonnika, który szybko

#3. Kukurydza oraz groszek zielony. Oba te warzywa mają nieco wyższą kaloryczność, dlatego na czas redukcji powinnaś zapomnieć o sałatce jarzynowej lub jeść ją sporadycznie (szczególnie że zawiera ona najczęściej również majonez).

#4. Cebula. Choć nadaje wyrazistego smaku potrawom, to niestety pobudza również apetyt. Lepiej więc nie jeść jej za dużo.

#5. Gotowana marchew. Gotowana marchew jest bardziej kaloryczna niż surowa *(85 kcal – gotowana; 30 kcal – surowa), poza tym podczas poddawania działaniu wysokich temperatur, traci ona cenne składniki odżywcze, dlatego lepiej jeść ją na surowo.

Jeśli jesteś na diecie to musisz zwracać szczególną uwagę na to, co jesz. Z pewnością jedzenie większej ilości warzyw jest dobrym pomysłem, choć niektóre z nich mają więcej kalorii, dlatego nie należy przesadzać z ilością, jaką spożywamy. Pamiętajmy jednak, że nawet najbardziej kaloryczne warzywo jest lepszym wyborem niż fast food czy batonik 🙂

Czytaj także: 6 mitów dotyczących diety

Źródło zdjęć: Pinterest

PODZIEL SIĘ

8 KOMENTARZE

  1. Jedz to co jesz tylko w mniejszych ilościach, jesli chcesz schudnąć. Jeśli chodzi o po prostu diete, że chcesz się zdrowo odżywiać – patrz na składy i wybieraj te najmniej przetworzone produkty.

  2. To co wlasciwie jeść warzyw i owoców nie można oraz chleba ,kiełbasy pelnotlustych pokarmów lepiej od razu zdechnac i po kłopocie

  3. Nie wprowadzajcie ludzi w błąd. Bataty są często polecane przy odchudzaniu i na pewno nie powinny się znaleźć na tej liście. Z resztą nie są dużo bardziej kaloryczne bo:
    Ziemniaki: 76 kcal/100g
    a bataty:85 kcal/100g
    Więc to chyba nie jest dużo….

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here