W tym wpisie przestawiamy podstawowe zasady zdrowego odżywiania.

Zdrowe odżywianie to klucz nie tylko do zgrabnej sylwetki, ale także do dobrego samopoczucia. Jeśli chciałabyś się zdrowo odżywiać, ale nie wiesz jak się do tego zabrać, to w tym wpisie znajdziesz podstawowe zasady, dzięki którym bez problemu będziesz mogła zacząć. Później będzie już z górki 🙂

Podstawowe zasady zdrowego odżywiania

1. Zacznij dzień od porządnego śniadania

Żyjemy w ciągłym biegu i wiecznie się gdzieś spieszymy. Z tego powodu często nie mamy czasu na normalny posiłek, więc po prostu z niego rezygnujemy. Odbija się to negatywnie na naszym zdrowiu, a i sylwetka może na tym ucierpieć. Aby poprawić przemianę materii, dostarczyć organizmowi niezbędnych składników odżywczych i zapewnić sobie dawkę energii na kilka godzin, nigdy nie wychodź z domu z pustym żołądkiem.

2. Przygotowuj posiłki w domu

Dzięki temu będziesz wiedzieć, co jesz i będziesz też mieć kontrolę nad tym ILE jesz. Samodzielne gotowanie może być naprawdę przyjemne, szczególnie jeśli zaangażujesz do tego całą rodzinę. Nie dość, że będziecie się zdrowo odżywiać, to jeszcze spędzicie razem czas.

3. Jedz wolno i nie rozpraszaj się

Jeśli chcesz żyć zdrowo i cieszyć się zgrabną sylwetką, to ważne jest nie tylko to, co jesz, ale także sposób jedzenia. Przede wszystkim podczas posiłku nie należy się spieszyć, ponieważ informacja o tym, że zaspokoiłyśmy już głód, trafia do mózgu z opóźnieniem. Poza tym oglądanie telewizji lub scrollowanie tablicy na FB sprawia, że jemy bezmyślnie, przez co też jemy za dużo.

4. Dostarczaj organizmowi odpowiednią ilość kalorii

Aby Twój organizm był zdrowy, musisz dostarczać mu odpowiednią ilość pożywienia. Bez tego nie będzie w stanie prawidłowo funkcjonować. Nie można jednak przesadzać w drugą stronę, bo zaczniesz tyć. Jeżeli nie wiesz ile dokładnie kalorii powinnaś spożywać, zajrzyj do wpisu: BMR, czyli ile powinnaś spożywać kalorii w ciągu dnia

5. Jedz zdrowo przez cały tydzień

Z pewnością domyślasz się, że zdrowe odżywanie od poniedziałku do piątku na niewiele się zda, jeżeli w każdą sobotę i niedzielę będziesz sobie totalnie odpuszczać. Jasne, że od czasu do czasu można zrobić sobie tzw. „cheata” (w końcu jesteśmy tylko ludźmi), ale każdy w każdy weekend to zdecydowanie zbyt często.

Jakie jeszcze zasady dodałabyś do naszej listy?

Polecamy: 15 fit mitów, w które nie powinnaś wierzyć

Źródło zdjęć: Pinterest

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here