Powitanie słońca

Jak wygląda powitanie słońca i czemu warto praktykować tę pozycję?

Niedawno pisałyśmy o podstawach, dzięki którym można zacząć praktykować jogę. W tym wpisie przestawimy kolejną pozycję – Powitanie słońca.

Jak wykonać Powitanie słońca?

Stajemy prosto, stopy łączymy ze sobą razem. Bierzemy głęboki wdech i unosimy dłonie do góry. Na wydechu idziemy do skłonu. Wdech – proste plecy. Próbujemy zrobić tak, aby plecy i podłoga były równoległe. Na wydechu idziemy do kija. To deska, ale ze zgiętymi rękami. Na wdechu idziemy do kobry lub psa z głową do góry. Kolejny wdech to pies z głową w dół. Na wdechu idziemy na początek maty i robimy skłon. Na wdechu prostujemy plecy do położenia równoległego z podłogą. Na wydechu znów skłon. Na wdechu prostujemy plecy do góry i podnosimy dłonie do sufitu.

Jest to ciągła sekwencja ćwiczeń. Nazywa się Powitanie słońca A. Istnieje wiele kombinacji i własnej interpretacji tej pozycji, lecz ta jest podstawowa.

Teoretycznie Powitanie słońca powinniśmy robić przed wschodem słońca, lecz nie trzeba wstawać z kurami. Jeśli budzisz się po 10, to i tak możesz wykonać tą sekwencje. Chodzi o rozruszanie się o poranku i pobudzenie ciała.

Dlaczego warto wykonywać Powitanie słońca?

Powitanie słońca wpływa pozytywnie na nasz nastrój w ciągu dnia. Z rana nie jest wskazane przechodzić do power jogi, czy treningu, ponieważ mogą być zbyt dużym obciążeniem dla organizmu. Wykonując Powitanie słońca pobudzimy wszystkie mięśnie do życia, bez ryzyka kontuzji. Sekwencja ta powtarzana szybko, nadaje się również na rozgrzewkę przed treningiem.

Ile należy praktykować? Wystarczy 20 minut dziennie, aby odczuć zmiany w ciele i umyśle.

Przywitajmy słońce i nasze ciało bez kawy w tym tygodniu 🙂

Polecamy: Podstawy jogi, dzięki którym będziesz wiedziała jak zacząć

Powitanie słońcaŹródło zdjęć: Pixabay

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here