Jeśli zastanawiasz się co zrobić, żeby Twój poranek był choć trochę lepszy, to koniecznie przeczytaj ten wpis.

Która z nas nie ma rano problemu ze wstaniem z łóżka i nie biega nerwowo po domu, żeby zdążyć się wyszykować? Pewnie garstka. Jeśli Ty również nienawidzisz wstawać wcześnie i zawsze rano masz zły humor, to w dzisiejszym wpisie podpowiemy Ci, jak uczynić swoje poranki nieco lepszymi.

Jak polepszyć swój poranek?

Przygotowania do poranka zacznij już wieczorem. Zrób wieczorem wszystko co tylko możesz. Przygotuj sobie śniadanie, spakuj torbę i wyciągnij z szafy ubrania, które zamierzasz założyć. Możesz także przygotować sobie kubek i wrzucić do niego torebkę herbaty, wlać wodę do czajnika i wyciągnąć talerz z szafki. Każda z tych czynności zajmuje zaledwie kilka sekund, ale jeśli je zsumujesz, to wyjdzie kilka dodatkowych minut, które zyskasz rano.

Zadbaj o dobry sen. Dobry sen to przede wszystkim taki, dzięki któremu się wyśpisz (czyli dostatecznie długi i spokojny). Oczywiście nie zawsze mamy szansę się wyspać, ale pamiętajmy, że mniej niż 6 godzin snu na dobę jest niezdrowe. Nie tylko długość, ale również jakość się liczy. Jeśli docierają do Ciebie dźwięki z ulicy lub zza ściany, kup sobie zatyczki, a jeśli do Twojego pokoju wpada światło z latarni, zainwestuj w zasłonę lub roletę, nawet jeśli możesz spać, gdy jest tak jasno.

Wstań 5 minut wcześniej. Wiemy, że rano każda minuta jest na wagę złota, ale czasami wystarczy 5 albo nawet 3 minuty, które sprawią, że będziesz mogła choć na chwilę usiąść i wypić herbatę lub nie jeść kanapki w biegu. Jeśli jeździsz do szkoły (lub pracy) autobusem, to te dodatkowe parę minut pozwoli Ci ze spokojem się wyrobić i nie wychodzić z domu na ostatnią chwilę.

Zjedz coś dobrego na śniadanie. Może uwielbiasz płatki śniadaniowe, tosty albo kakao? Warto sprawić sobie odrobinę przyjemności o poranku i przygotować ulubioną potrawę. Z pewnością poprawi Ci to humor choć trochę.

Poćwicz. Jeśli rano nie brakuje Ci czasu, to możesz te dodatkowe 5 minut poświęcić na ćwiczenia. Oczywiście nie chodzi o wyczerpujący trening, tylko o dosłownie parę ćwiczeń, które pomogą Ci się dobudzić, a metabolizm pobudzić do działania.

Czytaj także: Jak sen wpływa na Twoje zdrowie i urodę

 

Źródło zdjęć: http://pl.pinterest.com

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here