Źródło: Pinterest

Jeżeli borykasz się z kompleksami na punkcie swojej wagi i pragniesz w zdrowy sposób schudnąć, to ten wpis jest właśnie dla Ciebie!

Zdrowe odchudzanie jest możliwe, jednak wymaga nieco cierpliwości. Pamiętaj, że jeśli chcesz schudnąć bez szkodzenia sobie, nie powinnaś stosować drastycznych diet i katować się długimi treningami. Wszystko przyjdzie z czasem, a połączenie poniższych punktów sprawi, iż w zdrowy sposób pozbędziesz się nadprogramowych kilogramów.

Sposoby na zdrowe schudnięcie

#1. Odstaw śmieciowe jedzenie

Tak naprawdę jest to najważniejszy podpunkt tego wpisu. Zaufaj nam, że po odstawieniu fast-food’ów, a także chipsów, słodyczy oraz słodzonych napojów, zrobisz bardzo duży krok naprzód. Owszem, nie zrzucisz dzięki temu 10 kilogramów w jeden dzień, ale systematyczne odzwyczajenie organizmu od takich używek wpłynie korzystnie na Twoją sylwetkę oraz zdrowie. Odstawienie słodyczy nie musi oznaczać całkowitego pożegnania się z Twoimi ulubionymi przekąskami, ale spróbuj np. zamienić mleczną czekoladę na gorzką, która nie tylko zaspokoi Twoją potrzebę na zjedzenie czegoś słodkiego, ale pobudzi też Twój mózg do pracy.

#2. Ogranicz ilość jedzenia na talerzu

Aby nie dostarczać swojemu organizmowi więcej jedzenia niż potrzebuje, powinnaś ograniczyć spożywaną ilość. Najprościej zrobić to za pomocą mniejszego talerza. Chodzi o to, że jeśli nałożysz tę samą ilość jedzenia na mniejszy talerz, to porcja będzie wyglądała na większą, niż jest w rzeczywistości. Dzięki temu szybciej poczujesz się syta, bo będziesz mieć wrażenie, że zjadłaś naprawdę dużo. Dodatkowo podczas jedzenia, pamiętaj o dokładnym przeżuwaniu pokarmu, ponieważ im dłużej będziesz gryzła, tym szybciej zostanie on strawiony, kiedy już dotrze do żołądka.

#3. Trenuj regularnie

Nie zaczynaj od intensywnych treningów, gwarantujących spalenie 500 czy 600 kcal, jeśli na co dzień nie uprawiasz sportu. Może to być nie tylko niebezpieczne dla Twojego organizmu, ale też możesz się z tego powodu szybko zniechęcić. Zacznij spokojnie i z każdym treningiem staraj się zwiększać intensywność, ale dopiero wtedy, gdy poczujesz się na to gotowa. Pamiętaj o prawidłowej rozgrzewce przed rozpoczęciem ćwiczeń i po dobrym rozciąganiu po. Systematyczne treningi pozwolą Ci spalić zbędne kalorie, a po pewnym czasie zaobserwujesz zmianę na wadze i w lustrze.

#4. Pij dużo wody

Picie wody pomaga wypłukać jej nadmiar z organizmu, a także zaspokaja lekki głód, który najczęściej staje się przyczyną sięgania po niezdrową przekąskę. Dodatkowo odpowiednie nawadnianie pozwala oczyścić organizm i pozbyć się niechcianych toksyn z organizmu. Jest to dobra alternatywa dla słodzonych napojów, które w swoim składzie mają bardzo dużo cukru, podczas gdy woda niegazowana nie ma kalorii. Spróbuj podjąć się wyzwania picia wody przez miesiąc. Jesteśmy pewne, że po tym czasie zauważysz w swoim organizmie zmiany i pozostaniesz fanką nawadniania się.

Nie zapominaj, że każdy organizm jest inny. Być może dla Ciebie lepsze będą ćwiczenia, a dla kogoś innego lekkostrawna dieta. Nie musisz łączyć ze sobą tych wszystkich punktów, ale jeśli chcesz szybko zobaczyć efekty, to warto pomyśleć o wdrożeniu wszystkich czterech powyższych punktów. Daj znać w komentarzu, jak Ci idzie!

Czytaj także: Skuteczne ćwiczenia na wcięcie w talii

Źródło: Pinterest

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here