Źródło: Pinterest

Ćwiczysz w domu? Z naszymi poradami może stać się to jeszcze bardziej przyjemne!

Decydując się na trening w domu należy przede wszystkim zwrócić uwagę na odpowiednią technikę, aby podczas ćwiczeń nie doznać kontuzji. Poza tym warto zastosować przydatne wskazówki, które sprawią, że wyniki będą jeszcze lepsze.

Trening w domu – kilka przydatnych wskazówek

#1. Zawsze rób rozgrzewkę i rozciąganie

Są to bardzo ważne elementy treningu, których nigdy nie powinnaś unikać. Nawet jeśli masz mało czasu, to wystarczy zaledwie kilka minut. Dzięki rozgrzewce unikniesz niespodziewanej kontuzji, a rozciągając się po treningu zminimalizujesz odczuwanie zakwasów.

#2. Staraj się ćwiczyć o podobnej porze

Dzięki temu trikowi Twój organizm szybciej się przyzwyczai, a Tobie będzie łatwiej się zmotywować do ćwiczeń oraz znaleźć dla nich miejsce w swoim dziennym grafiku. Staraj się nie ćwiczyć także ani zbyt wcześnie (kiedy Twój organizm jeszcze nie jest porządnie rozbudzony), ani zbyt późno (wtedy Twój organizm może być już zbyt zmęczony). Może to skutkować przetrenowaniem i nie dawać pożądanych rezultatów.

#3. Po treningu zjedz posiłek z dużą zawartością białka

Po treningu zadbaj o to, aby dostarczyć swoim mięśniom budulcu w postaci białka. Po treningu polecane są takie dania jak: koktajl bananowy, makaron lub ryż z warzywami i chudym mięsem, jajka, jogurty, twarogi. Taki posiłek pomaga mięśniom się zregenerować, a także zwiększa metabolizm. Pamiętaj także, aby zjeść coś przed treningiem (minimum 30 – 60 minut przed). Nigdy nie ćwicz na czczo, ani gdy czujesz się głodna! Nie tylko będziesz miała mniej energii, ale możesz również zesłabnąć.

#4. Ćwicz w butach

Wiele osób rezygnuje z obuwia, kiedy ćwiczą w domu na macie. Oczywiście jeśli ćwiczysz spokojne treningi, typu joga, to buty nie będą Ci potrzebne. Jeśli jednak Twój trening opiera się na energicznych ruchach, warto założyć buty, gdyż zmniejszają ryzyko pojawienia się kontuzji.

#5. Pij dużo wody

Zarówno podczas treningu, jak i po, musisz pamiętać o odpowiednim nawodnieniu, gdyż wraz z potem tracisz dużo wody, podczas intensywnych ćwiczeń. Miej więc zawsze przy sobie butelkę wody.

#6. Zadbaj o odpowiednią ilość miejsca

Ćwicząc w domu ważne jest, aby mieć miejsce na swobodne poruszanie się. Pozbądź się niepotrzebnych przedmiotów z podłogi, odsuń je na czas treningu w inne miejsce i postaraj się, aby wokół Ciebie nie było żadnych rzeczy, które mogłyby Ci przeszkodzić. Zadbaj także o to, aby powierzchnia na której ćwiczysz, nie była zbyt śliska, a mata czy ręcznik nie przesuwała się.

#7. Rób przerwy

Większość treningów z Internetu ma uwzględnione przerwy. Jeśli jednak nie nadążasz lub nie dajesz rady wykonać niektórych ćwiczeń, warto odpocząć nieco dłużej. Nie ma potrzeby się przetrenowywać. Rób wszystko w swoim tempie, a małymi kroczkami dotrzesz do pożądanego tempa 🙂

#8. Zrób plan treningowy oraz notuj swoje postępy

Jeżeli zrobisz sobie plan treningowy na najbliższy tydzień, będziesz bardziej zmotywowana do ćwiczeń i szybciej osiągniesz swój cel. Warto także co jakiś czas notować swoje postępy w postaci zdjęć czy zrobienia pomiarów, abyś mogła skontrolować, czy coś się zmienia.

Powodzenia!

Czytaj także: Jak szybko wrócić do formy po Wielkanocy?

trening z przyjaciółką
Źródło: https://pl.pinterest.com/pin/199495458481642509

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here