Chciałabyś zaczerpnąć inspiracji, bo nie masz pomysłu na kolację? Oto kilka bardzo prostych i zdrowych przykładów na pyszne dania.

Przygotowując zdrową kolację, ważne jest, abyś nie wybierała żadnych słodyczy. Najlepiej postaw na coś lekkostrawnego, z warzywami, kurczakiem lub rybą.

1. Omlet. To świetny pomysł na zdrową kolację, która przy okazji będzie lekka, ale też sycąca.

Składniki:

– 2 jajka;

– Ulubione warzywa (np. pomidor, papryka, odrobina kukurydzy, brokuły);

– Pietruszka/szczypior;

– Sól, pieprz;

– Opcjonalnie: plaster chudej szynki.

Przygotowanie: Ubij jajka i wymieszaj z resztą składników. Powstałą masę wylej na patelnię z rozgrzanym olejem kokosowym. Szynkę pokrój w drobną kostkę i posyp nią omlet w trakcie lub po usmażeniu.

2. Kanapka z warzywami i rybą. Ryba to świetny pomysł na kolację, w szczególności, jeśli jest dobrze przyrządzona. W ramach kolacji można połączyć ją z pełnoziarnistym pieczywem oraz warzywami.

Składniki:

– Ulubiona ryba (na kolację wybierz jakąś mniej tłustą);

– Cytryna;

– Ciemny chleb;

– Warzywa, takie jak: sałata, ogórek, pomidory;

– Przyprawy.

Przygotowanie: Osusz rybę papierowym ręcznikiem, a następnie zamocz w misce z sokiem z cytryny (lub po prostu skrop odrobiną soku) i odstaw na parę chwil. Następnie obtocz ją w przyprawach, np. w ziołach prowansalskich. Włóż filet do rękawa i piecz w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 30 min.

Ciąg dalszy na kolejnej stronie:

1
2
PODZIEL SIĘ

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here