Zdrowsze alternatywy kawy

Alternatywy dla kawy

Yerba mate

To napój sporządzany ze zmielonych liści i łodyżek ostrokrzewu paragwajskiego, czyli zielonego, wysokiego drzewka uprawianego na terenie Argentyny, Paragwaju, Brazylii i Urugwaju. Tam też napar z jego części ma największą popularność, jednak w innych częściach świata również zaczyna wielu osobom z powodzeniem zastępować kawę. Nie ma się czemu dziwić – jego wpływ na organizm jest niesamowicie korzystny. W kwestiach pobudzających bez dwóch zdań dorównuje kawie – dodaje energii i zmniejsza zmęczenie na długi czas. Poprawia także samopoczucie, przyśpiesza przemianę materii i zawiera cenne składniki odżywcze. Picie Yerba mate niesie za sobą również wiele korzyści, których nie da nam nasz czarny płyn – reguluje ciśnienie, nie drażni żołądka i poprawia trawienie, wpływa na jędrność skóry, podnosi odporność i nie wypłukuje minerałów i witamin. Dla początkujących, nieprzyjemnym może okazać się jej dość specyficzny smak – no cóż, trzeba do niego przywyknąć i tyle.

Zielona herbata

Pobudzająco i energetyzująco zadziała także zielona herbata, która stawia na nogi, niwelując zmęczenie. Ponadto oczyszcza organizm z toksyn i wspomaga odchudzanie napędzając metabolizm. Jej picie zmniejsza również ryzyko zachorowania na niektóre choroby, np. serca (przez to, że polepsza krążenie krwi) albo nowotwory (pełni funkcje zapobiegające powstawaniu tego antyoksydantu).

Guarana

Guarana to gatunek pnącza występujący w lasach deszczowych Brazylii, Urugwaju i Wenezueli. Interesującą nas jego częścią są nasiona – to z nich tworzy się ożywiające napoje. Zawierają one sporą dawkę kofeiny, która rozbudza i oddala zmęczenie zarówno to psychiczne, jak i fizyczne. Oprócz tego oczyszcza organizm, ma działanie antyoksydacyjne i odtruwające, stymuluje pracę mózgu, podnosi wytrzymałość, zmniejsza reakcje na stres i polepsza samopoczucie. W porównaniu do kawy, kofeina zawarta w Guaranie uwalnia się wolniej, przez co pobudza na dłużej. Produkt ten, sam w sobie nie zawiera substancji uzależniających, jednak z racji dużej ilości kofeiny w składzie, trzeba uważać, by go nie przedawkować.

Czytaj dalej:

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here