W tym wpisie dowiesz się, dlaczego nie powinnaś stosować diety Kopenhaskiej na własną rękę.

Dieta kopenhaska znana jest jako dieta z bardzo rygorystycznymi zasadami. Mogą stosować ją jedynie osoby zdrowe, po konsultacji z lekarzem. Niestety cały jej jadłospis jest dokładnie opisany w internecie, przez co wiele nastolatek jej próbuje. W dzisiejszym wpisie wyjaśnimy, dlaczego nie warto jej stosować.

Dieta Kopenhaska (zwana także duńską) ma ściśle określony jadłospis na każdy dzień jej trwania. Dieta ta ma pomóc Ci zrzucić zbędne kilogramy (od kilku do nawet kilkunastu kilogramów!) podczas całego czasu jej trwania (a to tylko 13 dni). Bez żadnych ćwiczeń i drogich leków! Brzmi świetnie, prawda? Niestety, na tym jej zalety się kończą.

Dieta duńska oprócz tych zalet, ma również bardzo wiele wad:

1. Nie dostarcza dziennego zapotrzebowania energii

Wystarczy spojrzeć na zamieszczony poniżej jadłospis na jeden dzień diety:

Śniadanie: 1 kubek czarnej kawy, 1 kostka cukru, grzanka.
Obiad: 1 szklanka gotowanego szpinaku lub brokułów, 1 pomidor, 1 świeży owoc (np. pomarańcza lub jabłko).
Kolacja: 2 jajka na twardo, 1 plaster chudej szynki, 5 liści sałaty z oliwą i sokiem z cytryny.

Jeśli podliczymy wszystkie dania z powyższego zestawu, wyjdzie nam 600-800 kcal. Jest to około 3 razy mniej niż dzienne zapotrzebowanie na energię u zdrowej nastolatki, nie wspominając o tym, że dieta ta nie uwzględnia żadnych odstępstw.

2. Zdrowie

Tak jak wspomniałyśmy w punkcie 1, te 13 dni wyrzeczeń może odbić się na Twoim zdrowiu. Twój organizm przeżyje szok, co może spowodować zawroty głowy, omdlenia, wymioty i nudności. W dodatku rygoryzm tej diety wpłynie negatywnie na Twoje samopoczucie.

3. Efekty utrzymują się bardzo krótko

Jeśli nie przekonał Cię punkt 1. i 2. (choć naszym zdaniem zdrowie jest zawsze na pierwszym miejscu, więc już samo to powinno dać Ci do myślenia) to wiedz, że efekty utrzymują się bardzo krótko i zaraz po zakończeniu diety, Twoja waga wróci do tej sprzed 13 dni. Zastanów się, czy dla kilku dni obniżonej wagi, warto godzić się na tyle wyrzeczeń.

4. Musisz zrezygnować z uprawiania sportu

Jeśli trenujesz jakiś sport lub ćwiczysz na wuefie, podczas diety kopenhaskiej będziesz musiała z tego zrezygnować. To logiczne – Twój organizm przeżywa znaczny spadek energii, szaleństwem byłoby więc uprawianie sportu, mając taki mały zapas kalorii. Rezygnacja ze sportu na te 13 dni może zaburzyć twój system treningowy.

Mamy nadzieję, że nasz wpis przekonał Cię, abyś nie stosowała diety duńskiej bez zgody lekarza. Internet nigdy nie zastąpi fachowej opinii specjalisty, dlatego zawsze przed zastosowaniem jakiejkolwiek diety powinnaś to z kimś skonsultować.

Czytaj także: Zgrabne ciało do lata

Źródło zdjęć: Pinterest

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here