Musli – czyli zdrowa, pełnowartościowa mieszanka płatków, suszonych owoców i innych zdrowych dodatków – idealna na śniadanie! Sprawdź jakie są zalety jej jedzenia.

Musli, mówiąc najogólniej, to mix zdrowych, mało przetworzonych płatków (np. owsianych, żytnich, jaglanych), świeżych albo suszonych owoców, bakalii, a także wszelkiego rodzaju pestek. Najczęściej jest zalane mlekiem albo jogurtem.

Jedzenie musli niesie za sobą mnóstwo korzyści. Aby dowiedzieć się jakich, wystarczy przyjrzeć mu się „od środka”. Poniżej przedstawimy Wam wartości odżywcze produktów, które mogą się w składzie musli znaleźć.

Płatki owsiane – to m.in. bogate źródło błonnika, witamin, aminokwasów, a także białka. Zapewniają długotrwałą sytość, poprawiają trawienie, obniżają poziom cholesterolu, dbają o dobrą pracę mózgu i serca.

Płatki żytnie – także zawierają spore ilości błonnika, cennych składników mineralnych i witamin (szczególnie z grupy B). Poprawiają przemianę materii i podobno mogą chronić przed nowotworami.

Suszone owoce – są mocną dawką witamin i nasycającego błonnika, regulują pracę jelit i poprawiają działanie układu pokarmowego. W zależności od tego jakie owoce wybierzemy, otrzymamy inne, dodatkowe wartości odżywcze.

Bakalie – czyli m.in. rodzynki, migdały, orzechy, daktyle, figi. Pomagają w procesie odchudzania poprzez dużą zawartość błonnika, białka, a także magnezu, potasu, cynku i kwasu foliowego. Zawierają też m.in witaminę E, zwaną ‚‚witaminą młodości”.

myprotein

Tylko pomyśl – tyle zalet ma każdy z tych składników z osobna, to co dopiero gdy są razem! Teraz, gdy już znasz korzyści jedzenia musli, śmiało wpisz je do swojego jadłospisu. Najlepiej jest przygotowywać je samemu – nie jest to trudne, a patrząc na sklepowe, „zdrowe” musli, naprawdę warto. Wystarczy rzut oka na skład, a już można przekonać się, że ze zdrowiem ma to mało wspólnego i jest wręcz przepełnione chemią oraz ogromnymi ilościami cukru.

Podsumowując, musli:

  • Zapewni Ci energię na długi czas;
  • Dostarczy niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu składników odżywczych;
  • Jest sprzymierzeńcem w procesie odchudzania;
  • Wspomoże układ trawienny i pokarmowy;
  • Zadba o dobrą pracę mózgu i serca;
  • Obniży poziom cholesterolu;
  • Pozwali zachować młody i zdrowy wygląd.

Pamiętaj! Musli jest dość kaloryczne, dlatego jedz je w ograniczonych ilościach.

Zalety jedzenia musli

Źródło tekstu: http://www.dlanastolatek.pl || Źródła zdjęć: https://pl.pinterest.comhttp://weheartit.com
PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here