Po lecie, a także podczas odchudzania, nasza skóra często jest bardzo wysuszona i traci swoją jędrność, przez co wygląda nieestetycznie. Jak to zmienić? Sprawdź!

Woda. W walce o piękną skórę nie wystarczy nawilżenie od wewnątrz. Musisz również zadbać o nią od środka. Nawilżenie to nie jedyna korzyść jaką niesie za sobą picie wody – wypłukuje ona również toksyny z organizmu, dzięki czemu stan Twojej cery powinien ulec zmianie na lepsze.

Ćwiczenia. Nie ma lepszej metody na ujędrnienie skóry. Ćwiczenia + woda = piękna, ujędrniona skóra, bez cellulitu. Bieganie, rower, pływanie, trening w domu – możliwości masz bardzo wiele 🙂

Nawilżenie od zewnątrz. Jeśli mimo używania balsamu, Twoja skóra wciąż jest sucha, być może wybrałaś nieodpowiedni kosmetyk. Na początek wypróbuj oliwkę dla dzieci, która niestety wolno się wchłania, jednak świetnie nawilża skórę lub wybierz się po pomoc do dermatologa.

Masaż. Możesz go wykonywać nawet podczas oglądania telewizji. Po prostu delikatnie podszczypuj skórę (lub kup masażer w wypustkami), dzięki czemu poprawisz jej ukrwienie i elastyczność.

Peeling. Najlepszy będzie gruboziarnisty. Możesz go kupić w drogerii lub zrobić sama (np. z cukru lub kawy). Wykonuj go raz w tygodniu, aby pozbyć się martwego naskórka i poprawić kondycję skóry.

Dieta. Jest niezmiernie ważna w przypadku suchej skóry, dlatego wzbogać ją o orzechy, tłuste ryby, czy naturalne oleje roślinne, zawierające NNKT, których suchej skórze brakuje, przez co matowieje, wiotczeje i przesusza się, a także produkty bogate w beta-karoten.

Witaminy. Jedz produkty bogate, by cieszyć się piękną skórą:

Witamina A – wspomaga regenerację naskórka. Wywiera również znaczący wpływ na równowagę wodno-tłuszczową, ograniczając szorstkość i złuszczanie skóry. Zawarta jest w tranach z wątroby sztokfisza, płastugi i tuńczyka.

Witamina C – uszczelnia naczynia krwionośne oraz błony komórkowe. Bez niej uszkodzone komórki skóry nie regenerują się, tracąc znaczne ilości wody. Warto dodać, że witamina C wraz z witaminą E zapewnia sprężystość kolagenu w skórze.

Witamina E – najbogatsze źródło tej „witaminy młodości” to oleje roślinne (kukurydziany, z awokado, słonecznikowy, sojowy, wiesiołkowy), produkty zbożowe oraz zielone części roślin (bób, groszek, sałata, kapusta). Poza tym występuje ona w maśle, margarynie, jajach, wątrobie. Chroni przed utlenianiem i zniszczeniem: lipidy naskórka oraz włókna kolagenowe i elastyczne skóry. Działa na skórę odżywczo, poprawia jej ukrwienie i elastyczność, dzięki temu jest gładsza, jędrniejsza, natłuszczona i nawilżona.

Witamina F – ma duże znaczenie w pielęgnacji skóry. Termin „witamina F” bardzo często zastępuje się określeniem niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT) lub niezbędne kwasy tłuszczowe (NKT). Kwasy te nie są syntetyzowane przez nasz organizm i muszą być dostarczane z pożywieniem. Najwięcej jest ich w olejach roślinnych (sojowym, arachidowym, z oliwek). Witamina F korzystnie wpływa na przyswajanie witamin E, A i D, przyspiesza regenerację tkanki skórnej. Udowodniono, że jest bardzo dobrze przyswajalnym zespołem tłuszczy odbudowujących płaszcz lipidowy naskórka i normalizujących jego właściwości ochronne.

Aby skóra mogła funkcjonować prawidłowo, potrzebne są jej także: biotyna, witamina B5 oraz B6.

Suplementy. Są pomocne w nawadnianiu skóry od wewnątrz. Wybierz takie, które zawierają składniki wiążące wodę w głębszych warstwach skóry.

Kosmetyki. Unikaj mydła i żelu pod prysznic na bazie alkoholu, ponieważ wysuszają skórę.

Źródło zdjęć: http://weheartit.com
PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here