Chciałabyś ograniczyć jedzenie słodyczy, ale nie wiesz jak to zrobić? Poznaj nasze sposoby!

Słodycze to zgubny ,,nałóg”, a odzwyczajenie się od nich nie jest taką prostą sprawą. Warto jednak odrobinę się wysilić i spróbować ograniczyć spożycie cukru, który oprócz walorów smakowych nie ma żadnych innych zalet, za to ma sporo wad. Poniżej znajdziesz kilka sprawdzonych sposobów na oduczenie się jedzenia słodyczy.

Rób to stopniowo. Ciężko będzie Ci od razu zrezygnować z jedzenia słodyczy, dlatego lepiej będzie, jeśli zaczniesz robić to stopniowo. Jeśli słodzisz herbatę 2 łyżeczkami cukru, zacznij dodawać do niej 1, a dopiero później nie dodawaj go wcale. Początkowo może być ciężko, ale uwierz, że z czasem odzwyczaisz się do tego stopnia, że słodzona herbata nie będzie Ci smakować 🙂 Tak samo z czekoladą – zamiast pół tabliczki, zjedz jeden rządek i stopniowo zmniejszaj tę ilość. 

Jedz zamienniki. Zwykłe ciastka zamień na owsiane (możesz je piec sama, bo są banalnie proste do zrobienia). Sięgaj też po zdrowe przekąski za każdym razem, gdy masz ochotę na coś słodkiego (np. suszone owoce lub orzechy). Wiele słodkości możesz przyrządzić sama z wykorzystaniem zdrowych oraz niskokalorycznych produktów.

Pierwsze 3 tygodnie są najgorsze. Jak zapewne wiesz, nasz organizm uzależnia się od cukru. W związku z tym, im go więcej jemy, tym większą mamy na niego ochotę i odwrotnie. Proces odzwyczajania się naszego organizmu od słodyczy trwa około 3 tygodni, dlatego po tym okresie będzie już z górki 🙂

Jedz regularnie. Zazwyczaj sięgamy po słodycze kiedy jesteśmy głodni, a batonik czy ciastko to najprostszy sposób, żeby załagodzić głód w kilka chwil. Jeśli będziesz jeść 5 posiłków dziennie i nie doprowadzisz do tego, by chodzić głodna, nie będziesz odczuwać potrzeby sięgnięcia po coś słodkiego.

Zażywaj chrom. Wyrównuje on poziom glukozy we krwi, dzięki czemu nie będziesz mieć ochoty na słodycze. Pamiętaj jednak, by nie przekraczać dziennej zalecanej dawki, ponieważ może to wpłynąć bardzo negatywnie na Twój szpik kostny.

Ruszaj się! Ruch sprawia, że zapasy cukru zalegają|ce w Twojej wątrobie, zostają uwolnione, a Tobie mija ochota na słodycze.

Pozbądź się wszystkich zapasów z domu. Kiedy słodycze znikną z zasięgu Twojego wzroku, nie będą Cię aż tak kusić. A jeśli naprawdę potrzebujesz mieć w zapasie coś na czarną godzinę, wybierz wafle ryżowe polane czekoladą, biszkopty lub masło orzechowe.

Czytaj także: Zdrowe zamienniki cukru

Jak oduczyć się jedzenia słodyczy?

Źródło zdjęć: http://pl.pinterest.com

PODZIEL SIĘ

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here