Jak szybko zrobić szpagat?
Źródło: http://thsummerbody.blogspot.com/2015/10/motivation-in-monday-36.html

W tym wpisie dowiesz się jakie rozciągające ćwiczenia powinnaś wykonywać, by w krótkim czasie móc zrobić szpagat.

Niezależnie od budowy ciała i poziomu rozciągnięcia, każdy jest w stanie zrobić szpagat. Jednym zajmie to kilka miesięcy, a innym kilka tygodni, ale podstawowym warunkiem, by tego dokonać, jest tutaj systematyczność. Jeżeli będziesz wytrwała, to nawet 10 minut dziennie zapewni Ci niebywały efekt.

Jak szybko zrobić szpagat?

Jak już wspominałyśmy, kluczem jest tutaj systematyczność. Poniżej znajdziesz 6 ćwiczeń, które pomogą Ci się rozciągnąć i dzięki temu zrobić szpagat w krótkim czasie.

1. Wykroki do przodu z pulsowaniem

Wyprostuj się i połóż dłonie na biodrach. Następnie wystaw jedną nogę do przodu i zegnij ją w kolanie. Przełóż ciężar ciała na wysuniętą nogę. Wykonuj pulsowanie przez około 10 sekund. Zmień nogę i powtórz ćwiczenie.

2. Przyciąganie głowy do stóp

Usiądź na macie i wyprostuj nogi. Złącz je ze sobą i staraj się nie odrywać kolan od podłoża. Następnie powoli zginaj kręgosłup, tak aby głowa zbliżała się do stóp. Wykonuj to ćwiczenie przez minutę, nieustanie starając się pogłębiać i pochylać się coraz dalej, możesz również spróbować ćwiczyć na stojąco.

3. Motylki

Wykonaj przysiad turecki, tak aby stopy się ze sobą łączyły. Następnie przysuń je jak najbliżej i pulsuj kolanami. Staraj się również dociskać kolana do podłogi. Wykonaj 3 serie po 1 minucie.

4. Skłon do nogi

Usiądź na podłodze z wyprostowanymi nogami, następnie jedną nogę zegnij. Pochyl się do przodu i spróbuj dotknąć dłonią stopy. Spróbuj wytrzymać w tej pozycji kilka sekund. Zamień nogi i powtórz ćwiczenie.

5. Rozchylenie nóg

Połóż się na plecach i podnieś nogi do góry. Następnie rozchyl je, najbardziej jak potrafisz. Pulsuj i pogłębiaj rozchylenie. Ćwiczenie wykonuj przez 2 minuty.

6. Odwodzenie nogi do boku

Stań prosto ze złączonymi nogami i połóż dłonie na biodrach. Wykonaj odwodzenie nogi do boku, starając się za każdym razem unieść nogę jeszcze wyżej. Ćwiczenie powtórz dwa razy po 1 minucie, na każdą stronę.

Możesz również wykonywać powyższe ćwiczenia z pomocą aplikacji, do tego przeznaczonych. Pomoże Ci to wykonywać treningi systematycznie i dokładnie. My polecamy aplikację: Szpagat w 30 Dni – Ćwiczenia Szpagatu, Rozciąganie.

Kilka ważnych zasad:

  • Pamiętaj o rozgrzewce przed każdym rozciąganiem!
  • Wykonuj ćwiczenia w miarę swoich możliwości, uważając, by nie zrobić sobie przy tym krzywdy!
  • Rozpocznij od łatwiejszych ćwiczeń i z każdym dniem dokładaj sobie ilość powtórzeń!
  • Rozciąganie wykonuj na obie nogi!
  • Jeśli czujesz zmęczenie lub spięcie mięśni, to zrób sobie dzień przerwy!

Czytaj także: Co ćwiczyć zamiast siłowni?

Jak szybko zrobić szpagat?
Źródło: Pinterest

1 KOMENTARZ

  1. Zrobicie post z 30-dniowymi wyzwaniami odchudzającymi? Najlepiej z jakimiś ćwiczeniami dla bardziej początkujących osób 🙂

Pozostaw odpowiedź Jola Anuluj odpowiedź

Wpisz swój komentarz!
Wpisz tutaj swoje imię