Czy zastanawiałaś się kiedyś jaki wpływ na Twoje zdrowie mają dania typu fast food? Bez względu na to, jakiej udzieliłaś odpowiedzi, koniecznie przeczytaj ten tekst!

Na samą myśl o hamburgerach, cheesburgerach, kebabach i hot dogach cieknie Ci ślinka? Przekonamy Cię, że nie warto ulegać tej pokusie!

Wszystkie te ,,pyszności” mają masę kalorii, tłuszczówsubstancji chemicznych, które mają negatywny wpływ na nasze zdrowie, a ich spożywanie może prowadzić do wielu schorzeń, między innymi otyłości, nadciśnienia tętniczego, miażdżycy, cukrzycy, anemii, próchnicy i zaparć.

Dlaczego tak często sięgamy po dania typu fast food? Przede wszystkim dlatego, że nie mamy czasu (albo nie chce nam się) gotować w domu, ze względu na niską cenę no i oczywiście smak.

Co zawierają w sobie fast foody? Przede wszystkim sól (duuuużo soli, której nadmiar może doprowadzić do raka żołądka), cukier (czyli inaczej mówiąc białą śmierć), tłuszcze, węglowodany i nasycone kwasy tłuszczowe.

Niebezpieczny wpływ fast foodów na zdrowie. Szczególnie groźne są małe budki z szybkimi daniami, gdzie potrawy (np. frytki) są smażone w oleju wymienianym co kilka dni. Wielokrotnie podgrzewany olej jest niebezpieczny dla zdrowia, ponieważ uwalniane zostają wtedy szkodliwe substancje (między innymi nadtlenki lipidowe), które przyspieszają rozwój miażdżycy oraz mogą być rakotwórcze.

Skutki jedzenia fast foodów

Jakiś czas temu naukowcy odkryli, że długotrwałe spożywanie fast foodów może pozostawić trwały ślad w naszym DNA. Stajemy się bardziej podatni na choroby zapalne, infekcje, alergie. Wzrasta też u nas ryzyko zachorowania na raka. Wszystko to zapisuje się w naszym DNA, w związku z czym przekazujemy to w genach kolejnym pokoleniom. Nie brzmi zbyt przyjemnie, prawda?

Skutki jedzenia fast foodów

Ile musisz biegać, żeby spalić:

Hamburger = 245 kcal = 3,86 km biegu

1 kawałek pizzy pepperoni = 306 kcal = 4,82 km

Cheeseburger z bekonem = 464 kcal = 7,31 km

100 g frytek = 560 kcal = 8,92 km

Skutki jedzenia fast foodów

Pamiętaj! Zjedzenie dania typu fast food 1-2 razy w miesiącu nie jest zbrodnią, ale warto, aby pozostałe posiłki, które spożywasz w ten dzień były pełnowartościowe, zawierały nabiał i ryby, a także były pełne owoców i warzyw. Nie zaszkodzi też trochę się poruszać, szczególnie jeśli na co dzień nie uprawiasz żadnych sportów. Wybierz też miejsce renomowane zamiast ulicznej budki.

Źródło zdjęć: http://weheartit.com

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here