zasady zdrowego odżywiania
Źródło: Pinterest

Miliony diet, czasochłonne przepisy na zdrowe dania, a efektów nadal nie widać? Wystarczy jeden prosty trik, aby osiągnąć sukces!

Ile razy zaczynałaś od nowa, bo coś poszło nie tak? Straciłaś już nadzieję, że może się udać? Poniżej znajdziesz sporą dawkę motywacji i mega prosty sposób, który pomoże Ci się zdrowo odżywać!

Zasada jest jedna – jeśli czegoś nie kupisz, to tego nie zjesz. Mając w domu paczkę ciastek raczej nie schudniemy… Jedno ciasteczko to dodatkowych kilkanaście kalorii ponad program, a na jednym zazwyczaj się nie kończy. Łatwiej jest iść do kuchennej szafki niż do sklepu. W tym wypadku to właśnie nasze lenistwo nas ratuje! Komu chciałoby się ubierać i wychodzić z domu po ciastka? W międzyczasie możesz się jeszcze wycofać. Droga do kuchni zajmie Ci minutę, a do sklepu spożywczego kilkanaście razy więcej.

Podczas zakupów łatwiej jest przez chwilę utrzymać silną wolę i nie sięgnąć po kaloryczną przekąskę, niż kiedy jesteśmy w domu i mamy świadomość, że w szafce leży coś pysznego. Lepiej też nie skupiać się na zakazanych produktach. Zamiast powtarzać sobie czego nie możesz, zacznij myśleć co możesz kupić w zamian.

Przykład: wypisz sobie na liście zakupów zielonym kolorem „zdrowe zamienniki”. Możesz wziąć owoce, orzechy lub chrupki kukurydziane (na początku może Ci się wydawać, że są bez smaku, ale na pewno szybko się przyzwyczaisz).

Tak samo z napojami – zamiast powtarzać sobie: „nie mogę coli”, poszukaj zdrowego soku lub zrób go sama w domu!

Trudności pojawiają się wtedy, gdy rodzina je inne rzeczy niż Ty. Kiedy wszyscy wcinają owoce to nie ma problemu, ale co jeśli rodzice kochają ciastka? Możesz w widocznym miejscu u siebie w pokoju położyć zdrowe zamienniki. Jeśli najdzie Cię ochota na zakazane rzeczy – wiesz gdzie szukać pomocy. Uprzedź rodzinę, że nie panujesz nad sobą i aby nie pozwolili Ci brać kolejnego kawałka ciasta.

Co jeszcze ułatwia zdrowe odżywianie? Im dłużej nie będziesz jeść słodyczy, tym mniejszą będziesz mieć na nie ochotę! Sama jestem tego przykładem, że po roku bez cukru nie smakuje mi większość ciast i słodkich batonów. Po prostu oswajasz swój organizm do naturalnych smaków, bez dodatku słodzików. Po kilku miesiącach będzie o wiele łatwiej i może się okazać, że to zmiana na lata! Wyobraź sobie moment kiedy słodkości, nawet Twoje ulubione Ci nie smakują… Brzmi jak bajka? 🙂 To możliwe!

Tak naprawdę tyjemy od nadmiaru kalorii. Można jeść samą pizzę, z zachowaniem deficytu kalorii i schudnąć… Nie tyjesz od pojedynczych produktów. Jednak z pewnością sama zauważyłaś, że hamburger wchodzi łatwiej niż sałatka, prawda? Ciężko wziąć tylko jeden kawałek, po protu to tak działa. Cukier uzależnia, fast foody również.

Przy dbaniu o linię, kiedy jeszcze nie potrafisz sobie czegoś odmówić, lepiej wcale nie jeść takich świństw. Prawdopodobnie po jakimś czasie wcale nie będziesz chciała iść do KFC, tylko wybierzesz zdrowy obiad.

I oto chodzi! Masz budować nawyki na całe życie, a nie do momentu schudnięcia. Co z tego, że do lata zrzucisz 10 kg na samej sałacie, jak na zimę przybędzie Ci 15 kg? Jeśli wdrożysz zdrowe nawyki to będziesz szczupła niezależnie od pory roku i wieku. Im dłużej tak żyjesz, tym jest łatwiej. Na starcie jest ciężko, zdarzają się upadki. Jednak czym jest te kilka wyrzeczeń w porównaniu do całego życia w zdrowiu i z ładnym ciałem?

Dbając o wagę i ćwicząc robisz coś więcej niż tylko ładnie wyglądasz. Dbasz o swoją przyszłość i zapobiegasz wielu chorobom. Pamiętaj, że łatwiej jest zapobiegać niż potem leczyć. Wzmacniając swoje ciało poprzez zdrowe produkty, wspomagasz odporność organizmu. W okresie pandemii to bardzo cenne, aby mieć dobrą odporność i być ogólnie zdrowym.

Wyobraź sobie siebie w wieku 50 lat… Co widzisz? Kobietę piekącą ciasto? Faceta z brzuchem, siedzącym przed TV? Ja siebie widzę jako aktywną, zdrową kobietę. Bez bólów pleców, bez chorób, bez problemów. Zmotywowana, nosząca fajny rozmiar ubrań. Może nawet wyglądająca na siostrę swojej córki? Może tak ludzie pomyślą widząc nas?

Pomyśl o celu ważniejszym niż bikini na lato. Jest wiele zalet zdrowego odżywiania. Ponoć 70% sukcesu w ładnej figurze to dieta!

Czytaj także: Jak nie przytyć w wakacje?💪

Źródło: Pinterest

Jeśli spodobał Ci się ten motywujący wpis, zapraszam na mój Instagram – leniwy_human 🙂

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz!
Wpisz tutaj swoje imię