Źródło: Pinterest

Masz ostatnio trudny czas i zastanawiasz się, co może pomóc Ci uporać się z emocjami? W naszym wpisie znajdziesz przydatne wskazówki, które sprawią, że poczujesz się lepiej.

Każdy z nas przechodzi czasami trudny okres. Bez znaczenia, czy doskwierają Ci bardziej smutne czy bardziej nerwowe emocje oraz jakie jest ich źródło. Życie pod ich wpływem może mieć różne negatywne skutki. Łatwiej jest wtedy popełniać błędy, Twoja samoocena może ulec pogorszeniu czy po prostu możesz być mniej szczęśliwa. Jeśli nie potrafisz radzić sobie ze swoimi emocjami, wypróbuj nasze sposoby i porady.

Jak radzić sobie z negatywnymi emocjami?

Rozwijaj swoje hobby

Jest to jeden z najbardziej znanych sposobów na to, aby zapomnieć o negatywnych myślach. Skup się na jakimś zajęciu, najlepiej takim, które sprawia Ci radość. W ten sposób będziesz mogła się nieco opanować. Oczywiście nie będzie to proste zadanie, ale warto się postarać postarać, gdyż możesz mieć z tego wiele korzyści. Przede wszystkim zrobisz coś dla siebie, będziesz się rozwijać w swojej pasji i oderwiesz się od czarnych myśli.

Przebywaj na świeżym powietrzu

Świeże powietrze nie tylko pomaga naszemu mózgowi się dotlenić, ale może też działać na nas uspokajająco, szczególnie kiedy połączymy go z jakąś aktywnością fizyczną.

Uprawiaj sport

Jeśli nie masz możliwości ćwiczenia na dworze, w domu także możesz zrobić trening. Wysiłek fizyczny wpłynie korzystnie na Twoje samopoczucie oraz zdrowie, a przy tym sprawi, że negatywne emocje wnet z Ciebie ulecą. W Internecie możesz znaleźć mnóstwo pomysłów na trening 🙂

Słuchaj muzyki

Włącz swoją ulubioną muzykę lub skorzystaj z odstresowywującej playlisty, idź na spacer lub zrelaksuj się w łóżku ze słuchawkami w uszach, a z pewnością poczujesz się lepiej.

Płacz i krzycz

Jeśli masz taką potrzebę i możliwość pobycia sama ze sobą, to nie wahaj się wypłakać się czy wykrzyczeć. W ten sposób wyrzucisz z siebie negatywne emocje i poczujesz, że zrzuciłaś z siebie zbędny balast.

Odwiedź psychologa

Nawet jeżeli uważasz, że nie masz dużego problemu, możesz pójść do psychologa. Pomoże on Tobie zdefiniować Twoje uczucia i doradzi, jak sobie z nimi radzić, więc jeśli czujesz się źle, nie wstydź się umówić na wizytę.

Wyżal się komuś

Trzymanie w sobie negatywnych myśli i emocji jest w dłuższej perspektywie niezdrowe. Zawsze możesz się z nimi z kimś podzielić. Nie dość, że poczujesz ulgę, że nie jesteś w tym sama, to druga osoba patrząc z innej strony, może Cię czegoś nauczyć i wesprzeć. Jeśli wstydzisz się jednak powiedzieć komuś bliskiego o tym, co się dzieje, możesz skorzystać z numeru 116 111 (Ogólnopolski Telefon zaufania dla Dzieci i Młodzieży), albo znaleźć fora, gdzie także będziesz anonimowa.

Pisz o swoich uczuciach

Pisanie listów czy pamiętnika może Ci pomóc uporać się z różnego rodzaju emocjami. Nie tylko zostawisz je na kartce, ale także nauczysz się je nazywać. Kiedy popatrzysz na nie z perspektywy czasu, nauczysz się radzić sobie z nimi i nie popełniać tych samych błędów. Będziesz także widziała, jaki postęp zrobiłaś.

NIE zaczynaj z używkami

Używki, takie jak papierosy, alkohol czy nawet narkotyki, często są używane przez młodych ludzi do odstresowania się. Oczywiście, tego typu rzeczy mogą sprawić, że poczujesz się lepiej, ale będzie to krótkotrwały efekt, który może mieć negatywny wpływ także na Twoje zdrowie fizyczne. Jeśli w chwilach słabości będziesz oddawać się używkom, szybko może doprowadzić to do uzależnienia, gdyż nie będziesz potrafiła znaleźć innego sposobu, aby poczuć się szczęśliwą.

Nie podejmuj pochopnych decyzji

Pod wpływem emocji człowiek robi wiele głupstw, dlatego zanim się zdecydujesz na jakiś krok, najpierw porządnie ochłoń i daj sobie czas na przemyślenia.

Nie żal się w mediach społecznościowych

Dobrze jest się dzielić z innymi swoimi przeżyciami, ale czy cały świat musi wiedzieć o Twoich prywatnych sprawach? Zanim opublikujesz coś na swoim profilu, ochłoń, gdyż możesz potem tego żałować. Pamiętaj, że w Internecie nic nie ginie.

Nie obwiniaj się

Nie na wszystko mamy wpływ, więc nie zadręczaj się ciągle i nie obwiniaj siebie za wszystkie złe rzeczy tego świata. Nawet pod wpływem emocji staraj się nie obrażać siebie samej, gdyż może to w znacznym stopniu wpłynąć na Twoją samoocenę.

Pamiętaj, że po każdej burzy wychodzi słońce

Grunt to mieć optymistyczne podejście i pamiętać, że nawet jeśli teraz jest źle, to w końcu ten czas się skończy i w Twoim życiu zagości słońce. Czasami nie warto się tyle zadręczać, tylko iść do przodu 🙂

Powodzenia!

Czytaj także: Jak pozbierać się po stracie przyjaźni?

Rodzina nie akceptuje mojego stylu
Źródło: Pinterest

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here