Bezskutecznie próbujesz przytyć kilka kilogramów? Sprawdź nasze patenty na zdrowe zwiększenie masy ciała.

Zbyt niska waga może być równie poważnym problemem co nadmiar kilogramów. Niedowaga często łączy się z jadłowstrętem czy brakiem składników odżywczych potrzebnych organizmowi do prawidłowego funkcjonowania. W tym wpisie podpowiadamy, jak zwiększyć masę w zdrowy sposób.

Jak zdrowo przytyć?

Jakie mogą być przyczyny niedowagi?

Nadwaga może być spowodowana wieloma czynnikami, między innymi problemami trawiennymi, (np. biegunkami), alergią pokarmową, zaburzeniami hormonalnymi (wywołanymi np. niedoczynnością tarczycy), a nawet depresją!

Jak zdrowo przytyć?

Wiele zależy od tego, jakie są przyczyny niedowagi. Jeśli wynika ona z przyczyn zdrowotnych, konieczna może okazać się wizyta u lekarza. Pierwszy krok to badanie moczu, morfologia i zbadanie tarczycy. Dobrym pomysłem może być również skorzystanie z usług doświadczonego dietetyka. Poniżej przedstawiamy kilka ,,domowych” sposobów na przytycie:

Jedz częściej, a mniej. Twoja niedowaga może wynikać z błędów żywieniowych, jakie popełniasz (np. rezygnacja ze śniadań lub kolacji), dlatego, aby Twój organizm miał siłę powrócić do optymalnej wagi, musisz wyregulować swój metabolizm. Staraj się jeść 5 posiłków dziennie i dostarczać w nim jak najwięcej witamin oraz cennych składników odżywczych;

Wprowadź do diety więcej białka. W końcu kulturyści nie bez powodu je przyjmują 🙂 Możesz je dostarczyć razem z takimi produktami, jak: białe i żółte sery, kakao, mięso, ryby, jajka lub soję, albo kupić gotową odżywkę do picia (miarkę możesz też dodawać do ciast, omletów, czy koktajli) – więcej informacji na temat stosowania odżywek białkowych, znajdziesz na forach internetowych;

Odpoczywaj po obiedzie. Znasz to powiedzenie ,,pół godzinki, dla słoninki”? Brzmi śmiesznie, ale jeśli chcesz przytyć, to warto, żebyś się do niego stosowała i po obfitym posiłku, kładła się na pół godziny;

Wprowadzaj stopniowo więcej kalorii. Dieta na przytycie powinna być bogata w węglowodany, ale powinnaś zwiększać ich ilość stopniowo, aby zbytnio nie obciążać organizmu. Jedz pieczywo pełnoziarniste, makarony, kasze, kopytka, pierogi, pyzy. Staraj się również stopniowo zwiększać porcje posiłków, np. o jedną łyżkę więcej;

Pij melisę. Ma ona nie tylko właściwości uspokajające, ale również spowalnia metabolizm, dlatego jeśli masz problem ze zbyt szybką przemianą materii, warto zacząć pić tę herbatkę;

Unikaj chłodnych rzeczy, typu lody czy zimne napoje. Przyspieszają one metabolizm, podobnie jak błonnik i ostre przyprawy.

Pamiętaj! Fast foody mogą Cię kusić (w końcu wszyscy dookoła trąbią, że są bardzo kaloryczne), ale jeśli chcesz przytyć w zdrowy sposób, postaraj się ich unikać.

Czytaj także: Trening z chłopakiem – za i przeciw

Jak zdrowo przytyć?
Źródło: Favim

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here