Boisz się, że jesteś uzależniona od swojego telefonu? A może inni Ci to powtarzają, ale Ty nie widzisz problemu? Ten wpis jest dla Ciebie!

Każdy dzień zaczynasz i kończysz z telefonem w ręku? FB, Insta, Snap są Ci bliżsi niż rodzina? Mniej niż 50% naładowania baterii wywołuje u Ciebie zimny pot? To tylko kilka objawów uzależnienia od telefonu. Ogólnie rzecz ujmując, jeśli nie wyobrażasz sobie spędzenia jednego dnia bez swojego smartfona to chyba masz problem.

Objawy uzależnienia od telefonu:

  • Potrzeba świadomości, że telefon jest blisko (w kieszeni, w torebce);
  • Nerwowe szukanie aparatu, gdy nie ma go w zasięgu wzroku;
  • Ciągłe bycie on-line;
  • Korzystanie z telefonu kilka razy w ciągu godziny (oczywiście nie w celach zarobkowych, tylko rozrywkowych, np. przeglądanie FB);
  • Szukanie wymówek, żeby się z kimś spotkać (lepiej popisać smsy);
  • Częste wyszukiwanie i ściąganie nowych aplikacji na telefon;
  • Wysokie rachunki;
  • Brak innych zainteresowań.

Jak radzić sobie z uzależnieniem od telefonu? Jeśli nałogowo korzystasz z różnych aplikacji, to postaraj się nie ściągać nowych i usunąć te, które nie są Ci niezbędne. To pierwszy krok do odstawienia telefonu, bo mniej aplikacji, to mniejsza pokusa.

Wyłącz Internet w telefonie. Brzmi strasznie? To wcale nie jest takie trudne! Wystarczy odrobina silnej woli. Pewnie nieraz zdarzyło Ci się z nudów przeglądać tablicę na portalu społecznościowym, choć wszystkie udostępnione posty widziałaś już 2 razy (bo przeglądałaś je pół godziny wcześniej). Lepiej znajdź sobie ciekawsze zajęcie.

Odlajkuj pożeracze czasu. Z pewnością jest wiele profili, które tylko zaśmiecają Ci tablicę. Czas, który poświęcasz na ich przeglądanie, możesz spożytkować na coś ciekawszego, co nie będzie stratą czasu.

Znajdź sobie pasję. Jeśli znajdziesz sobie nowe hobby, nie będziesz miała zbyt dużo czasu na korzystanie ze smartfona.

Spędzaj więcej czasu z rodziną. Korzystając z telefonu, zaniedbujesz relacje z innymi ludźmi. Wymienianie wiadomości, to jednak nie to samo co realny kontakt. Postaraj się więcej czasu spędzać z najbliższymi.

Skorzystaj z pomocy specjalisty. Jeśli nic nie pomaga, nie bój się skorzystać z pomocy fachowca. Nie jesteś pierwszą, ani ostatnią osobą, która zwraca się do psychologa z tym problemem.

Uzależnienie od telefonu

Źródło zdjęć: Pexels

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here