Poznaj skuteczny sposób, który pomoże Ci zrzucić zbędne kilogramy.

Bieganie jest jednym z najprostszych, a zarazem najbardziej skutecznych sposobów na zrzucenie zbędnych kilogramów. Biegając angażujesz wiele partii mięśniowych i dzięki temu chudniesz równomiernie na całym ciele. W dzisiejszym wpisie znajdziesz parę słów na temat tej popularnej dyscypliny sportowej.

Jak zacząć biegać? Przede wszystkim zrób sobie plan treningowy. Zacznij od krótkich dystansów, najlepiej przeplatając bieg z szybkim marszem. Ważne, żeby się nie zniechęcić na początku, tylko zaprzyjaźnić z tym rodzajem aktywności fizycznej. Ćwicz minimum 3 razy w tygodniu.

Ustaliłaś harmonogram. I co dalej? Żeby nie nabawić się kontuzji, potrzebujesz mieć odpowiedni buty do biegania. W sklepach sportowych znajdziesz modele już za 60 zł. Dla początkujących biegaczy są one wystarczające, ale z czasem, powinnaś kupić lepsze obuwie. Oprócz butów potrzebujesz również legginsy lub spodnie dresowe – w tym przypadku masz pełną dowolność.

Pamiętaj o rozgrzewce. Bez rozgrzania mięśni nie wychodź na trening! Możesz się wtedy łatwo nabawić kontuzji. To samo, jeśli biegasz z zakwasami (naderwanie mięśnia to bardzo bolesna sprawa, dlatego nie warto się forsować). Rozciąganie po treningu również warto zrobić.

Zawsze się nawadniaj. Pij dużo przed, i po bieganiu. Dbaj o swój organizm, a na pewno odwdzięczy Ci się zgrabną figurą i jędrną skórą.

Zmień dietę. Aby bieganie przyniosło lepsze rezultaty, zmień swoje nawyki żywieniowe. Jedz częściej, a mniej, wprowadź do menu więcej warzyw i owoców, a ogranicz spożycie mięsa i pieczywa.

Czytaj także: Trening na kondycję

Źródło zdjęć: Pinterest

PODZIEL SIĘ

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here