W tym wpisie znajdziesz 6 mitów dotyczących diety, które nie przynoszą żadnych efektów.

Kiedy chcemy schudnąć testujemy najczęściej różne metody, które mają nam pomóc pozbyć się zbędnych kilogramów. Część z nich jest skuteczna, inne nie działają w ogóle. W tym wpisie przyjrzymy się nieco bliżej zasadom dotyczącym diety, które w ogóle nie działają.

Mity dotyczące diety

MIT: Rezygnowanie z kolacji sprawi, że schudniesz. Wiele dziewczyn stara się nie jeść nic po godzinie 18, jednak ta metoda nie jest dobra, jeśli chodzisz spać o północy. Zdecydowanie ważniejsze jest to, co się je, niż godzina posiłku. Jeśli nie jesz po 18, za to co drugi dzień jadasz obiady w fast foodach, to Twoja dieta nie przyniesie żadnych efektów 🙂 Kolację jedz około 3 godzin przed pójściem spać.

MIT: Produkty light są niezbędne w procesie odchudzania. Produkty typu light są mniej kaloryczne, jednak zawierają za to dużo sztucznych słodzików, które są szkodliwe dla Twojego organizmu. Dieta nie powinna polegać na spożywaniu tego typu produktów, tylko na zmianie nawyków żywieniowych i wybieranie zdrowszych produktów.

MIT: Czekolada uzupełnia niedobory magnezu. Tak naprawę jeśli sięgamy po czekoladę, to tylko dlatego, że mamy na nią ochotę. Argument z magnezem jest po prostu wymówką, ponieważ dużo więcej znajduje się w orzechach lub kaszy gryczanej.

MIT: Tzw. detoks jest dobrym sposobem na odchudzanie. Tak naprawdę, jeśli nie masz problemów z trzustką lub nerkami to Twój organizm wcale nie potrzebuje takiego oczyszczania. Detoks przynosi efekty, lecz niestety tylko krótkotrwałe.

MIT: Trzeba jeść mało, żeby schudnąć. Nie stracisz szybciej na wadze, jeśli zmniejszysz porcje swoich posiłków o połowę. Najważniejsze jest to, aby Twoja dieta była zbilansowana, czyli dostarczała organizmowi wszystkiego, co potrzebuje, jednocześnie dając uczucie sytości na długo. Pamiętaj również, aby jeść powoli i delektować się swoim daniem, ponieważ dzięki temu, do Twojego mózgu szybciej dotrze informacja, że już jesteś najedzona i nie zjesz zbyt dużo.

MIT: Na diecie trzeba być głodnym. Większości osób odchudzanie kojarzy się z głodem. To błędne myślenie, ponieważ dobrze zbilansowana dieta to taka, przy której nie czuje się głodu. Najlepszym rozwiązaniem jest wizyta u dietetyka, ponieważ testowanie na własnej skórze diet głodowych może być katastrofalne w skutkach.

Czytaj także: W jakich godzinach jeść, by schudnąć?

Źródło zdjęć: Favim

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here