W tym wpisie dowiesz się, dlaczego najczęściej zimą przybywa nam dodatkowych kilogramów.

Zima to z jednej strony idealny moment, żeby przygotować swoje ciało na nadchodzące wiosnę i lato, a z drugiej strony to właśnie wtedy najczęściej przybywa nam dodatkowych kilogramów. Winę za to ponosi oczywiście pogoda, która sprawia, że nie mamy ochoty wychodzić z łóżka, ale to nie jedyny powód.

Odżywki i suplementy - porównaj na Ceneo

Dlaczego tyjemy w czasie zimy?

Unikamy aktywności

Zimą nie mamy raczej ochoty na bieganie, czy rower, ale to przecież nie są jedyne sporty, które możemy uprawiać. Jest jeszcze siłownia, basen, zajęcia taneczne czy treningi domowe. Unikanie wszelkich aktywności sprawia, że wiosną mamy dużo do zrobienia, żeby latem być w formie.

Pijemy za mało wody

Przy niższych temperaturach nie odczuwamy pragnienia aż tak mocno. Trzeba jednak o tym pamiętać, żeby dostarczać organizmowi odpowiedniej ilości płynów. Szczególnie warto wypić szklankę wody przed każdym posiłkiem, dzięki czemu pobudzamy nasz metabolizm, a także jemy mniej, gdyż woda wypełnia nasz żołądek.

Wychodzimy z domu z pustym żołądkiem

To zwiększa ryzyko wstąpienia po drodze do restauracji typu fast-food albo do kawiarni na kawę i ciastko. Zimą pokusa jest jeszcze większa, ponieważ chcemy się rozgrzać i bardziej odczuwamy głód.

Nie kontrolujemy swojej wagi

Zimą często zaniedbujemy nie tylko dbanie o ciało (depilacja i balsamowanie schodzą na dalszy plan, gdy nie musimy się rozbierać), ale również kontrolowanie naszej wagi. Warto wchodzić co jakiś czas na wagę, aby uniknąć efektu zaskoczenia na wiosnę i móc w porę zareagować, jeśli zaczniemy tyć.

Poddajemy się, gdy najdzie nas ochota na coś słodkiego

Czekoladowe brownie, szarlotka na ciepło czy kubek kakao – zimą ciężko jest się oprzeć pokusom. Zamiast jednak sięgać po ciasto, czy batonika, lepiej zjedz suszone owoce, kanapkę pełnoziarnistego pieczywa z masłem orzechowym lub proteinową przekąskę. Staraj się też jeść posiłki regularnie, aby nie dopuścić do uczucia głodu, gdyż to ono jest najczęstszą przyczyną sięgania po słodycze.

Polecamy: 3-dniowy detox dla organizmu


Źródło zdjęć: Pinterest

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here