W tym wpisie znajdziesz 3 przepisy na domowej roboty pralinki.

Jeśli starasz się jeść zdrowo i zwracasz uwagę na składy produktów, które kupujesz, to z pewnością szerokim łukiem omijasz cukierki, czekoladki i inne tego typu słodycze. Tych z dobrym składem jest w sklepach jak na lekarstwo, na szczęście nie jest powiedziane, że musisz rezygnować ze słodkich przekąsek całkowicie. W tym wpisie przedstawiamy 3 przepisy na domowej roboty pralinki, które są nie tylko przepyszne, ale przede wszystkim o wiele zdrowsze niż kupne słodycze.

Odżywki i suplementy - porównaj na Ceneo

Pralinki lionowe

Składniki:

– Garść suszonych daktyli;
– 2 łyżki masła orzechowego;
– 2 wafle ryżowe;
– Garść płatków kukurydzianych;
– Czekolada;
– 1 łyżka oleju kokosowego.

Przygotowanie: Daktyle zalać wrzątkiem, tak aby były przykryte i odstawić na minimum godzinę, aby zmiękły. Następnie odlać wodę, przerzucić do miski, dodać mało orzechowe i zblendować na gładki krem. Pokruszyć wafle ryżowe i płatki kukurydziane i wymieszać wszytko ze sobą. Z gotowej masy formować kulki i wstawić do lodówki na czas przygotowania polewy. Jeśli kulki będą zbyt klejące, można dodać więcej płatków. Polać  pralinki czekoladą rozpuszczoną z olejem kokosowym. Włożyć do zamrażarki na minimum godzinę, aby czekolada dobrze zastygła. Przechowywać w lodówce.

Pralinki jaglano-orzechowe

Składniki:

– Pół szklanki kaszy jaglanej;
– 1 łyżka syropu klonowego lub miodu;
– 1 łyżka zmielonych orzechów;
– 1 łyżka kakao lub karobu;
– Czekolada;
– 1 łyżka oleju kokosowego.

Przygotowanie: Kaszę jaglaną przepłukać na sitku w zimnej, a następnie wrzącej wodzie i zagotować w 1 i 1/4 szklanki wody (lub mleka). Lekko wystudzić i zblendować. Dodać syrop klonowy, miód i kakao i wymieszać. Jeśli masa będzie zbyt gęsta, można dodać więcej syropu lub odrobinę mleka. Formować kulki i wstawić do lodówki. Przygotować polewę, polać nią pralinki i ponownie włożyć do lodówki. Jeśli chcemy mieć różnokolorowe kulki, możemy część obtoczyć w orzechach, kakao lub mące kokosowej albo wiórkach.

Pralinki kokosowe

Składniki:

– 5 łyżek mąki kokosowej;
– 1 łyżka oleju kokosowego;
– 1 łyżka miodu;
– 2 łyżki odżywki białkowej (opcjonalnie);
– Pół puszki mleka kokosowego (stałej części);
– Kilka kostek czekolady.

Przygotowanie: Puszkę mleka kokosowego wstawić do lodówki na minimum godzinę (najlepiej na całą noc). Olej kokosowy rozpuścić i wymieszać z mąką, miodem, odżywką i mlekiem kokosowym. Jeśli nie mamy odżywki to możemy ją pominąć. Jeśli masa będzie zbyt rzadka, możemy dodać więcej mąki kokosowej. Czekoladę pokroić na mniejsze kawałki i dorzucić do reszty składników. Formować kulki i przechowywać w lodówce.

Polecamy: 5 przepisów na fit słodycze

domowej roboty pralinkiŹródło zdjęć: https://weheartit.com

3 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here