Lepiej zapobiegać niż leczyć

Wzdęcia mogą pojawiać się na skutek stresu, dlatego jeśli to właśnie on jest przyczyną Twojego problemu, postaraj się go ograniczyć. Zajrzyj do naszego wpisu: Jak poradzić sobie ze stresem? Warto zmienić też nawyki żywieniowe i starać się jeść 5 posiłków dziennie. Podczas jedzenia nie należy rozmawiać, gdyż powoduje to dostanie się powietrza do przełyku, co również sprzyja gromadzeniu się gazów w jelitach. Unikaj produktów, które mogą powodować wzdęcia:

  • Warzywa strączkowe;
  • Groch, fasola;
  • Napoje gazowane;
  • Cebula, czosnek;
  • Słodziki (zawarte m.in. w produktach typu light);
  • Guma do żucia.

Co jeść, aby zmniejszyć ilość wydalanych gazów? Postaraj się, aby w Twojej diecie było więcej nabiału pod postacią jogurtów oraz kefirów. Jedz także więcej błonnika i otrąb pszennych, ale pamiętaj o odpowiednim nawodnieniu. W Twoim menu powinny pojawić się również banany i szpinak.

Nawracające wzdęcia. Przyczyną nawracających wzdęć może być nietolerancja pokarmowa. W tej sytuacji najlepiej będzie udać się do lekarza, aby wykluczyć ewentualne choroby, ale możesz obserwować swój organizm i wyeliminować z diety produkty, po których czujesz się gorzej.

Źródło zdjęć: http://favim.com

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here