jak się wyspać
Pexels

Codziennie rano budzisz się zmęczona? W tym wpisie podpowiadamy, jak spać, aby się wyspać!

Sen jest nam niezbędny do prawidłowego funkcjonowania. To właśnie w nocy nasz organizm ma czas, aby się zregenerować. Kiedy śpimy zbyt mało lub nasz sen jest słabej jakości, możemy mieć problem z koncentracją, stajemy się poddenerwowani i łatwiej jest nam się przeziębić. Z tego wpisu dowiesz się co zrobić, aby się wysypiać.

Nie możesz się wyspać? Oto 5 sposobów, które to zmienią!

#1. Określ, ile godzin snu na dobę potrzebujesz

Każdy z nas potrzebuje innej ilości snu na dobę. Wpływ na to ma wiele czynników, między innymi nasz wiek, tryb życia, ale również uwarunkowania genetyczne. Przyjęło się, że powinniśmy spać między 6, a 8 godzin na dobę. Doktor Michael Breus (psycholog kliniczny i specjalista z dziedziny snu), twierdzi że większość osób potrzebuje 7,5 godzin snu i zaleca przeprowadzenie testu – przez tydzień kładźmy się spać o równej porze, tak aby nasz budzik zadzwonił dokładnie po upływie 7,5 h. Jeżeli po tym czasie zaczniemy się budzić zanim zadzwoni alarm, to oznacza, że właśnie tyle czasu powinniśmy spać. W przeciwnym wypadku należy powtórzyć eksperyment i spać równe 7 lub 8 godzin albo 6,5 lub 8,5 godziny.

#2. Przygotuj swoje najbliższe otoczenie

Kiedy jakość snu jest słaba, czujemy się zmęczeni, nawet jeśli spędziliśmy w łóżku 8 godzin. Kilka prostych zabiegów może znacząco poprawić Twoją jakość snu. Przede wszystkim pamiętaj o tym, aby codziennie wieczorem wietrzyć pokój przez około 5-10 minut. Regularnie wymieniaj pościel na świeżą. Postaw na parapecie rośliny, które nawilżą powietrze i oczyszczą je ze szkodliwych związków, co ułatwi zasypianie. W sypialni najlepiej sprawdzą się Skrzydłokwiat, Sansewieria gwinejska, Dracena lub Aloes zwyczajny.

#3. Ogranicz używanie elektroniki przed pójściem spać

Światło emitowane przez telefon, laptopa, telewizor czy inne sprzęty elektroniczne, może negatywnie wpłynąć na jakość naszego snu. Wszystko dlatego, że urządzenia te emitują niebieskie światło (tzw. światło HEV), którego fale są zbliżone do promieni słonecznych. Zaburzają one produkcję melatoniny, czyli hormonu snu, co może prowadzić do problemów z zasypianiem, a także obniża jakość snu.

#4. Zrób przemeblowanie w pokoju

Nasz sen może być zakłócony przez światło wpadające do sypialni lub dźwięki dochodzące z ulicy. Zmiana ustawienia łóżka (im dalej od okna, tym lepiej) może pomóc nam się wyspać. Zgodnie z zasadami Feng Shui nasza głowa powinna być skierowana na północ, a nogi na południe. Należy zapewnić minimalny dostęp światła do pomieszczenia, w którym śpimy. W tym celu przydatna będzie roleta, która umożliwi nam odpowiednią regulację jasności w naszej sypialni. Na uciążliwe hałasy z zewnątrz pomóc mogą zatyczki do uszu.

#5. Zainwestuj w dobry materac oraz poduszkę

Jak sobie pościelisz, tak się wyśpisz. To znana wszystkim zasada, którą warto wdrożyć w życie. Materac nie powinien być ani zbyt twardy, ani zbyt miękki. Warto wybrać taki, który będzie dobrej jakości, dzięki czemu zapewni odpowiednie podparcie ciała w każdej pozycji snu. Również poduszka może sprawić, że lepiej się wyśpimy. Najlepiej dobrać kształt i twardość poduszki do pozycji, którą najczęściej przyjmujemy podczas snu.

Czytaj także: Nieregularny okres – jakie są jego przyczyny?

jak się wyspać
Pexels

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here