Zdrowe produkty to nie wszystko! Ważna jest również ich ilość. Nie wiesz jak duża powinna być Twoja porcja? Spróbujemy rozwiać Twoje wątpliwości.

Jedzenie zdrowych produktów nie zawsze może dawać wymarzone efekty, ponieważ często nasze porcje są zbyt duże.

Ciemne pieczywo, organiczne masło orzechowe, olej kokosowy, owoce, warzywa i płatki zbożowe są zdrowymi produktami, ale również zawierają sporo kalorii. Należy więc jeść je z umiarem. Jeżeli spożywasz bardzo dużo takich produktów, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie uzyskasz wymarzonych efektów.

Skąd wiedzieć, ile dokładnie powinniśmy jeść? W tym pomóc mogą nam nasze dłonie! Są one dobrym wyznacznikiem tego, jaką ilość danego produktu nałożyć sobie na talerz.

Produkty zbożowe: zaciśnięta pięść. Nie dużo, prawda? Pamiętaj jednak, że po ugotowaniu makaron czy kasza pęcznieją, więc wyjdzie z tego całkiem spora porcyjka. Dodatkowo pamiętaj, że musisz pomieścić jeszcze warzywa i inne produkty, np. te białkowe.

Owoce/warzywa: dłonie złożone w miseczkę. Ułóż swoje dłonie na kształt miseczki. Jest to ilość warzyw/owoców, które powinnaś zjeść w jednym posiłku. Pamiętaj, by spożywać mniej więcej 3 porcje warzyw i 2 porcje owoców w ciągu dnia. Uwaga! Suszone owocowe odmierzamy pięścią, gdyż są bardziej kaloryczne od tych świeżych.

Produkty białkowe: środek dłoni. Chodzi o wewnętrzną część dłoni, bez palców. Taką ilość mięsa czy ryby powinnaś nałożyć na talerz.

Tłuszcz: górna („szczytowa”) część kciuka. Tłuszcz jest potrzebny w codziennej diecie, ale należy pamiętać, że jest to produkt wysokoenergetyczny, dostarczający nam dużą ilość kalorii, dlatego nie można z nim przesadzać. Twoja górna część kciuka pokazuje, optymalną dzienną ilość tłuszczu do spożycia.

Ciąg dalszy na kolejnej stronie:

1
2
PODZIEL SIĘ

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here