Z dnia na dzień zdejmujesz ze szczotki coraz więcej włosów? Poznaj skuteczne porady, dzięki którym ten problem przestanie Cię dotyczyć.

Aby pozbyć się jakiegokolwiek problemu, najpierw należy poznać jego przyczynę. Tak samo jest w przypadku nadmiernego wypadania włosów. Zanim podejmiesz próbę leczenia, sprawdź czy nie popełniasz któregoś z podstawowych błędów, powodujących przerzedzanie czupryny.

Najczęstsze przyczyny wypadania włosów:

  • Stres i przemęczenie;
  • Nieprawidłowa dieta;
  • Zła pielęgnacja;
  • Choroby (np. zaburzenia pracy tarczycy, problemy hormonalne);
  • Choroby skóry głowy;
  • Skutek uboczny stosowanych leków.

Gdy znamy przyczynę, możemy przystąpić do leczenia. Jeśli masz podejrzenia, że w Twoim przypadku wypadanie włosów, powodują zaburzenia chorobowe, koniecznie umów się na wizytę u lekarza, gdyż tylko on udzieli Ci specjalistycznej odpowiedzi i wyznaczy tok leczenia. Podobnie ma się sprawa, jeśli zauważyłaś, że problem rzednących włosów zaczął się w chwili rozpoczęcia kuracji jakimś lekiem. Udaj się wtedy do doktora, jednak sama, na własną rękę nie odstawiaj środka, ponieważ może nieść to za sobą niepożądane konsekwencje.

Pozostałe przyczyny, jeśli dotycząc Ciebie, staraj się całkowicie wyeliminować, a jeśli to niemożliwe (np. stres), spróbuj je chociaż ograniczyć.

Skuteczne sposoby na wypadanie włosów:

#1 Odpowiednia ilość snu i odpoczynku

W czasie snu cały organizm (a co za tym idzie, skóra głowy i cebulki włosów również) się regeneruje. Jeśli chcesz by Twoje włosy były silne i mocne, daj im należytą dawkę odpoczynku, a one na pewno Ci się odwdzięczą.

#2 Prawidłowa dieta 

W diecie na wzmocnienie włosów i zapobieganie ich wypadaniu koniecznie powinny znaleźć się takie składniki odżywcze, jak:

  • kwasy omega-3 (ryby, orzechy włoskie, olej lniany i rzepakowy, owoce morza);
  • witamina A (tran, wątróbka, jaja, marchew);
  • witaminy z grupy B (produkty zbożowe, rośliny strączkowe, orzechy, mięso, ziemniaki);
  • witamina C (brukselka, czarna porzeczka, czerwona i zielona papryka, truskawki, cytrusy);
  • witamina D (słońce, tran, wątróbka, przetwory mleczne);
  • cynk (orzechy, sezam, migdały, gorzka czekolada, ostrygi);
  • żelazo (wątróbka, jaja, fasola, czerwone mięso, zielone i czerwone warzywa).

Dla szybszych efektów, warto zastanowić się nad suplementami, które skutecznie uzupełnią niedobory witamin i minerałów.

Ciąg dalszy na kolejnej stronie:

1
2
PODZIEL SIĘ

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here