Zmagasz się z bólem, ale nie stać Cię na wizytę u profesjonalnego masażysty? Skorzystaj z naszych wskazówek i zacznij masować się sama!

Gdy dopada nas ból, odruchowo zaczynamy masować obolałe miejsce. Warto wiedzieć więc, jak należy to robić prawidłowo, by jak najlepiej sobie pomóc. Oczywiście najlepiej, aby masaż wykonywał profesjonalista, ale niestety nie zawsze stać nas na jego usługi, poza tym czas oczekiwania na wizytę może trwać nawet kilka dni.

W tym wpisie znajdziesz przydatne informacje na temat automasażu, które pomogą Ci przezwyciężyć ból w poszczególnych częściach ciała. W niektórych przypadkach będziesz potrzebować piłeczki tenisowej oraz wałka z pianki.

#1. Ból stopy. Masowanie stopy jest bardzo proste i możesz je wykonać siedząc przy biurku lub na kanapie. Wystarczy położyć na ziemi piłeczkę, oprzeć na niej stopę i przesuwać do przodu, do tyłu oraz na boki, delikatnie, aby piłka nie uciekła spod stopy, ale jednocześnie na tyle mocno, aby nacisk był odczuwalny. Warto wypróbować również gumową piłeczkę z wypustkami.

#2. Ból dolnej części pleców. Połóż się na podłodze, zegnij nogi i oprzyj się stopami o podłoże. Pod dolą część pleców podłóż piłeczkę do tenisa lub piankowy wałek i opuść plecy, jednocześnie podtrzymując ciężar ciała na stopach. Wykonuj okrężne ruchy biodrami lub przesuwaj wałek w górę i w dół.

#3. Ból górnej części pleców. Pozycja wyjściowa jest dokładnie taka sama jak w punkcie #2, z tym że tutaj używamy wałka i wkładamy go pod środkową część pleców. Delikatnie przesuwamy się w górę i w dół, aby masować górą część kręgosłupa. Jeśli nie masz piłeczki tenisowej, ale posiadasz jakąś inną, większą, to możesz jej użyć, ale oprzyj się wtedy o ścianę.

#4. Ból pośladków. Z pewnością czułaś to nie raz. Siedząc zbyt długo w jednej pozycji, nasze pośladki zaczynają boleć. Można sobie z tym poradzić w podobny sposób, jak w przypadku bólu dolnej części pleców – usiądź na podłodze i oprzyj ciężar ciała na rękach oraz stopach. Pod pośladki podłóż piłeczkę i wykonuj biodrami koliste ruchy, aby rozmasować obolałe miejsca.

#5. Ból nóg (lub zakwasy). Tutaj bardzo pomocny okazuje się piankowy wałek. Połóż się na boku i opierając na ręce oraz stopach, unieść w górę pośladki i nogi na tyle wysoko, aby móc wsunąć pod nie wałek. Oprzyj na nim ciało i przy użyciu rąk przesuwaj się w górę i w dół, aby masował on całe nogi. To może być trudne na początku, ale z czasem będzie Ci coraz łatwiej.

Masowanie przy użyciu rąk. Nie zawsze musisz używać piłeczki lub wałka. Do masażu możesz użyć swoich dłoni. Dla lepszego poślizgu użyj specjalnego żelu lub zwykłej oliwki. Wykonuj koliste ruchy wokół obolałego miejsca, uciskając je raz bardziej, raz mniej.

Uwaga! Jeśli podczas masażu odczuwasz ostry ból, to w żadnym wypadku nie powinnaś go ignorować, tylko iść do lekarza. Powinnaś to zrobić również wtedy, gdy mimo upływu czasu, ból nie mija.

Czytaj także: Wstydliwy problem: Potliwość stóp

Źródło zdjęć: Pinterest

PODZIEL SIĘ

1 KOMENTARZ

  1. Napiszcie takie artykuły, jak “9 fryzur, za którymi chłopaki szaleją”, albo “Powrót do szkoły w nowym stylu”. W tym drugim chodzi o to, co zrobić, żeby zaskoczyć innych swoim wyglądem w nowym roku szkolnym 😉

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here