Targają Tobą różne emocje, nad którymi nie umiesz zapanować? W tym wpisie podpowiemy Ci, jak to zrobić.

Stało się coś złego i zaczynasz płakać. A może i wręcz przeciwnie — robisz się czerwona ze złości i masz ochotę zabić każdego, kto się rusza? Znasz te uczucia? Nie martw się, nie tylko Ty musisz się z tym mierzyć.

Czasami nie wypada uwalniać emocji w miejscach publicznych. W trakcie lekcji płakać nie wypada. Jesteś wściekła, ale nie masz na to sposobu. Pewnie będziesz chciała się na kimś wyżyć i nakrzyczeć na niego. Możliwe, że w myślach masz nawet ochotę go pobić. Mamy jednak na to inne rozwiązania — szybkie sposoby na zapanowanie nad emocjami. Poznaj je!

Sposoby na kontrolowanie emocji

Licz w myślach. Do pięćdziesięciu, stu lub jeśli potrzebujesz, to do większej liczby — będąc cierpliwa, uspokoisz się i zdołasz zapanować nad swoimi uczuciami. Jeśli potrzebujesz, możesz także zamknąć oczy.

Kontroluj emocje. Nie próbuj na siłę zapominać o danym zdarzeniu. Usiądź i się wypłacz. Zrobi Ci się o wiele lepiej, gdy uwolnisz swoje uczucia. Oddychaj głęboko i uspokój się. Skup się na tym uczuciu i spróbuj wyznaczyć, w której części ciała najbardziej odczuwasz gniew, smutek, stres (jeśli Ci on dokucza, zajrzyj do naszego artykułu jak radzić sobie ze stresem) lub wstyd. Skoncentruj się na tym i oddychaj głęboko tymi emocjami, skupiaj się tylko na tym. Po czasie uczucie powinno zniknąć.

Uświadom sobie pewne sprawy. Nie odwrócisz tego, co się stało. Musisz pogodzić się z faktem, że tego nie zmienisz. Na początku będzie trudno, ale taka jest prawda. Jeśli się stresujesz, zadaj sobie pytanie: Dlaczego odczuwam stres? Czy to wydarzenie będzie miało jakiekolwiek znaczenie za pięć lat?

Posłuchaj muzyki i się uśmiechaj. Muzyka może wyrazić Twoje uczucia – pomoże Ci się z nimi utożsamić i je odkryć. To zdecydowanie Ci pomoże. Tak samo jak uśmiech. Nawet z musu unieś swe kąciki ust do góry, a po chwili poczujesz się znacznie lepiej.

Wyżyj się. Tylko nie na ludziach ani zwierzętach! Jeśli jesteś zła, weź plecak lub poduszkę i kopnij ten przedmiot. Możesz też podrzeć kartki. Jeśli masz napady wściekłości często, to kup sobie worek treningowy. Innym sposobem jest też joga czy medytacja, które pomogą Ci się uspokoić. Jeśli to nie pomaga, to uprawiaj sport i pij melisę, miętę lub inne zioła.

Każdy z nas miewa czasem złe dni. Polecamy również zjeść czekoladę lub inne słodycze i obejrzeć ulubiony serial, bądź przeczytać książkę!

Jak zapanować nad emocjami?

Źródło zdjęć: http://pl.pinterest.com

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here