sposoby na powrót do formy po wakacjach
Pexels

Po wakacjach Twoja forma znacząco spadła? W tym wpisie przedstawiamy 4 sposoby, dzięki którym szybko odzyskasz dawną sylwetkę.

Lato i wakacje to okres, w którym najczęściej zapominamy o diecie i ćwiczeniach. Nie ma w tym nic złego – w końcu wiele z nas przez cały rok pracowało nad formą, więc należy nam się odpoczynek. Reszta, która nie trenowała, nie powinna mieć wyrzutów sumienia, tym bardziej, że wakacje już się skończyły, więc teraz każdy ma równe szanse 🙂 W tym wpisie podpowiadamy, jak wrócić do formy po lecie.

4 sposoby na powrót do formy po wakacjach

#1. Weź udział w wyzwaniu

Po dłuższej przerwie od ćwiczeń ciężko jest odnaleźć w sobie motywację do działania. Na szczęście wiele trenerek organizuje wyzwania, które pomogą nam zacząć. Dołączając do wydarzenia poczujesz wewnętrzny przymus, aby nie odpuszczać, a jednocześnie codziennie będziesz mogła liczyć na słowa wsparcia od grupy uczestniczek.

#2. Zacznij małymi krokami

Żyjemy w czasach kiedy wszystko dzieje się bardzo szybko, same żyjemy w biegu, więc kiedy decydujemy się zacząć ćwiczyć, oczekujemy natychmiastowych efektów. Niestety w tym wypadku trzeba uzbroić się w cierpliwość, ale efekty są warte czekania. Zacznij od treningów 2 lub 3 razy w tygodniu, przez 30-40 minut. Stopniowo zwiększaj intensywność oraz czas ćwiczeń, aby nie zniechęcić się zbyt szybko.

#3. W każdym tygodniu rezygnuj z czegoś niezdrowego

Wakacje spędziłaś jedząc wszystko to, na co miałaś ochotę? Powrót do zdrowych nawyków nigdy nie jest prosty, dlatego warto przeprowadzić go stopniowo. W każdym tygodniu postaraj się wyeliminować coś niezdrowego ze swojego menu. W zamian możesz poszukać zdrowszych alternatyw – które przygotujesz samodzielnie. Lody zastąp owocowymi sorbetami, czekoladowe brownie ciastem bananowym lub z czerwonej fasoli, a zamiast kupować kruche ciastka z czekoladą, upiecz owsiane z bakaliami.

#4. Ustal plan działania

Działanie na chybił trafił może szybko zakończyć się fiaskiem. Lepszym rozwiązaniem jest ustalenie planu działania z uwzględnieniem kilku odstępstw – chodzi o to, że jeśli zdarzy Ci się pominąć zaplanowany trening lub dwa dni pod rząd zjeść coś ,,zakazanego”, to żebyś z tego powodu nie zrezygnowała z ćwiczeń i zdrowego odżywania. Każdy ma czasem słabszy moment, ale najważniejsze to się nie poddawać!

Czytaj także: Jak opanować napady głodu?

sposoby na powrót do formy po wakacjach
Pexels

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here