Masz nieodparte wrażenie, że cały czas jesteś głodna, nawet po zjedzeniu solidnego posiłku? Sprawdź, jaka może być tego przyczyna.

Zdecydowanie, uczucie ciągłego nienasycenia nie należy do tych przyjemnych i pożądanych. Wpływa nie tylko na wzrost wagi, ale także na pogorszenie stanu zdrowia i… zmniejszenie zawartości portfela. Zatem, jeśli należysz do tego grona osób, które zaraz po obiedzie zamawiają pizzę na podwójnym cieście, a godzinę później chętnie spałaszowałyby czekoladowy deser, to czytaj dalej i poznaj kilka powodów, przez które ciągle jesteś głodna.

#1 Mylisz głód z pragnieniem 

Ośrodek głodu i sytości w mózgu znajdują się w tym samym jego obszarze, tj. podwzgórzu, dlatego organizm wysyła nam podobne sygnały zarówno wtedy gdy brakuje mu substancji odżywczych z pokarmu, jak i w przypadku odwodnienia. Właśnie z tego powodu często możesz myśleć, że czujesz głód, gdy tak naprawdę potrzebujesz wody. Dobrym rozwiązaniem jest sięgnięcie po szklankę wody za każdym razem gdy, pojawia się uczucie łaknienia. Jeżeli po ok. 15 minutach nadal będzie Ci ono towarzyszyć, oznacza to, że faktycznie należałoby coś zjeść.

#2 Stres

Stres znacznie pobudza apetyt, przez wywoływanie tzw. głodu emocjonalnego. Łatwo go jednak odróżnić od  tego fizycznego. Po pierwsze, zaspokoić może go jedynie tłuste, słodkie, kaloryczne jadzenie, czyli takie, które pysznie smakuje i daje przyjemność. Po drugie, taki głód pojawia się nagle i jest niezwykle silny, w przeciwieństwie do głodu prawdziwego, który nasila się stopniowo, z czasem.

Z racji tego, że jest to łaknienie w pewien sposób urojone i w rzeczywistości tych kalorii, których organizm wtedy się domaga wcale nie potrzebujemy, musimy po prostu nad nim zapanować i nie dawać się wciągnąć w maraton jedzenia. Należy zatem znaleźć alternatywną formę walki ze stresem niż zajadanie go. Dobrym pomysłem jest malowanie, np. antystresowych kolorowanek.

#3 Brak snu

U osób, które nie przesypiają odpowiedniej ilości czasu, zauważa się zwiększoną aktywację produkcji hormonu głodu, który zwiększa łaknienie. Przez to zjada się więcej niż to konieczne, a dodatkowo nadprogramowe kalorie wolniej się spalają.

#4 Nie jesz śniadań

Jedząc śniadania unikasz skoków insuliny i cukru we krwi w ciągu dnia, dzięki czemu nie masz ochoty na podjadanie. A jeśli omijasz ten posiłek lub jesz go za mało, jest odwrotnie. Dlatego stwierdzenie „śniadanie to najważniejszy posiłek dnia” jest w pełni prawdziwe i my jak najbardziej się z nim zgadzamy.

Ciąg dalszy na kolejnej stronie:

1
2
PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here