Źródło: Pinterest

Ciągle czym się stresujesz i nie masz pojęcia, jak sobie z tym poradzić? W dzisiejszym wpisie spróbujemy Ci pomóc!

Stres często sprawia, że źle się czujemy: nie mamy energii, zmniejsza się nasza koncentracja, u niektórych występują także bóle brzucha, wymioty czy omdlenia. Niestety, w życiu spotyka nas wiele stresujących sytuacji, typu: egzaminy, zmiana pracy, związek bądź nowy etap w życiu. Co możesz zrobić, aby lepiej się poczuć i poradzić sobie z ogarniającym Cię stresem? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek!

Jak radzić sobie ze stresem przed ważnymi wydarzeniami?

#1. Porozmawiaj z kimś bliskim

Jeżeli dręczy Cię sprawa, którą się bardzo stresujesz czy martwisz, warto porozmawiać o tym z kimś bliskim albo z psychologiem. Na pewno Cię wesprze, uspokoi i wysłucha, dzięki czemu będziesz wiedzieć, że nie jesteś sama i poczujesz się znacznie lepiej.

#2. Zrelaksuj się

Dzień przed ważnym wydarzeniem, spróbuj się po prostu zrelaksować. Może to być wieczór filmowy, kąpiel z bąbelkami, czytanie książek czy piknik na świeżym powietrzu. Wybierz to, co sprawi Ci największą radość i pozwoli się wyluzować. Gdy w dniu wydarzenia złapie Cię stres, pomocne może okazać się głębokie oddychanie i picie wody małymi łyczkami.

#3. Wyjdź gdzieś

Siedząc w domu, ciągle będziesz myśleć o tym co Cię czeka, a to tylko spotęguje Twój stres. Zamiast tego wyjdź z przyjaciółmi na miasto, zagrajcie wspólnie w gry albo idź na spacer. Twoja głowa zajmie się czymś innym i nie będziesz tyle myśleć o tym, co nadchodzi.

#4. Znajdź rzecz, która pozwoli Ci zapomnieć o stresie

Każdemu tak naprawdę może pomóc co innego. Dla jednych odstresowujące jest słuchanie muzyki, a dla innych może to być czytanie książki, malowanie, uprawianie sportu, granie w gry czy śpiewanie. Zastanów się na tym, co lubisz robić i co sprawia Ci przyjemność, a jednocześnie nie wywołuje w Tobie żadnej presji.

#5. Pozwól sobie na drobną przyjemność

Jeśli czegoś sobie ostatnio odmawiasz, np. jesteś na diecie, pozwól sobie na mały grzeszek. Z pewnością poprawi Ci to humor! Pamiętaj jednak, aby nie uciekać w używki, które niestety mogą jedynie pogorszyć sytuację.

#6. Mów sobie komplementy i dodawaj odwagi

Nie zapomnij motywować samej siebie słowami: „jesteś silna”, „dasz radę” oraz pocieszać: „to nic takiego”, „jeszcze chwila i będzie po wszystkim”. Pamiętaj, że do odważnych świat należy, a gdy coś pójdzie nie tak, to przynajmniej zdobędziesz jakieś doświadczenie. Każdy z nas popełnia błędy, ale wiele z nich można naprawić (np. niezdany egzamin). A może to trudne wyzwanie, to wstęp do czegoś wielkiego? Dlatego nie stresuj się tylko leć podbijać świat!

Powodzenia!

Jakie są Twoje sposoby na radzenie sobie ze stresem? Podziel się swoimi metodami!

Czytaj także: Jak odnaleźć się w nowym towarzystwie?

Źródło: Pinterest

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj