10 mitów o żywieniu, które powinnaś znać!
Źródło: Pinterest

Czy zastanawiałaś się kiedyś, ile owoce mają kalorii? W tym wpisie znajdziesz kaloryczność owoców, po które sięgamy najczęściej będąc na diecie.

Choć wiele mówi się o tym, że owoce są zdrowe i nie powinno ich zabraknąć w naszej codziennej diecie, to należy pamiętać o tym, że one również są kaloryczne, dlatego nie można jeść ich bezkarnie. Dotyczy to przede wszystkim osób, które próbują schudnąć, ale pozostali także powinni uważać – w myśl zasady, że co za dużo, to niezdrowo.

Ile owoce mają kalorii?

1. Jabłka

Polska słynie z jabłek, które eksportuje za granicę, a spożycie tych owoców jest w naszym kraju bardzo wysokie. W 100 gramach jabłek są zaledwie 52 kalorie. Niedużo, a smacznie i zdrowo.

2. Gruszki

Gruszki mają niewiele więcej kalorii niż jabłka, gdyż jest to tylko 57 kcal w 100 gramach owoców.

3. Winogrona

Smaczne i często zajadane jako przekąska. Te owocowe kulki zawierają 67 kcal na 100 gram.

4. Pomarańcze

W 100 g tego owocu, które jest pełne witaminy C, jest zaledwie 47 kcal. Nie dość, że pomarańcze są zdrowe i smaczne, to na dodatek są niskokaloryczne.

5. Banany

Mają one troszkę więcej kalorii, ale możemy to tłumaczyć tym, że dostarczają organizmowi bardzo dużo energii oraz witamin. W 100 g jest zawarte 89 kcal. Nie jest to bardzo dużo, osoby ćwiczące powinny włączyć te owoce do swojej diety.

6. Maliny

Maliny zawierają sporą dawkę witaminy C, a ponadto także magnez, żelazo, potas, miedź, cynk, błonnik oraz mangan. W 100 gramach malin znajdziemy jedynie 53 kalorie.

7. Truskawki

Bez wątpienia jest to bomba witaminowa, która zawiera dodatkowo kwas foliowy, błonnik, potas, białko, węglowodany, wapń, fosfor, magnez i żelazo. A najlepsze jest to, że 100 gram truskawek zawiera zaledwie 33 kcal. Jest to bardzo niewiele, dlatego warto jeść ich dużo, szczególnie w sezonie, kiedy są najsmaczniejsze.

8. Kiwi

Te śmieszne owoce, które można jeść ze skórką, obniżają poziom cholesterolu i zawierają w sobie potas, który redukuje ciśnienie. W 100 gramach tego owocu znajduje się 61 kcal.

9. Ananasy

Owoc, który swoje zastosowanie znajduje również w sałatkach (niekoniecznie owocowych), a nawet na pizzy, ma w sobie tylko 50 kcal w 100 gramach.

10. Mango

Mango jest źródłem karotenów i przeciwutleniaczy. Zawiera w sobie również mnóstwo błonnika oraz takie pierwiastki, jak: żelazo, magnez, potas czy wapń. W 100 gramach tego owocu znajdziesz jedyne 60 kcal.

Zachęcamy do jedzenia owoców, które są lepszą i zdrowszą przekąską między posiłkami, niż chipsy lub słodycze.

Polecamy: Dobre nawyki, które pomogą Ci być bardziej FIT

Źródło: Pinterest

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz!
Wpisz tutaj swoje imię